Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

min älskade lillebror är numera en ängel

Lantani skrev 2009-02-04 12:49:25 följande:

usch din stackare. Beklagar sorgen...
    [/citat]

tack gumman.....kände inte att ja ville prata om vad som hänt i det andra forumet med våra små bebbar ...känns lite fel=(

legat och vridit och vänt mig i sängen tillräckligt nu.....det e så mkt tankar som far omkring i huvudet....begravningen är bestämd till den 20 feb...usch känns så långt fram tills dess...=(..
    vil inte begrava min egen lillebror...det ska inte gå till på det viset. vi 4 syskon e ju meningen att man ska åldras tillsammans ...

denna psykiska terror att han e borta tar knäcken på mig =(.....
    sassy74 skrev 2009-02-04 12:38:20 följande:
    [citat]
    Beklagar sorgen... jag misste min bror för snart 2 år sedan och det känns fortfarande hemskt jobbigt vissa perioder. Jag fick en dotter förra helgen och det känns lite tungt att han inte hann träffa henne..
    [/citat]

den tanken har jeag med ..han hann få träffa min son som nu e 3mån....han älskade barn å min lilla max... han var en så stolt morbror om han bara visste vad han lämnade efters ig den enorma sorgen av många. han var så kramgo och glad och sprallig alltid. tro aldrig ja ha sett han arg eller brusa upp sen vi var små små...å då förtjänade ja det säkert=P......tro det komer bli en full kyrka=(
    Widerlich skrev 2009-02-04 12:46:57 följande:
    [citat]

Beklagar sorgen, vet vad självmord i släkten kan göra med vissa personer. Min kusin tog livet av sig när han var 24 och min sambos barndomskompis tog livet av sig i sommras. Man får hoppas att tiden läker alla sår.
    jo men tyvärrtro ja inte att tiden läker såren men dremot att man lär sig att leva med öppna sår =(....min kusin va 19 när han gick bort för 14månader sen å nu min lillebror på 21 =(..livet har ju precis börjat..
  • Greksmurfen

golla28 skrev 2009-02-05 14:05:23 följande:

Min bror tog livet av sig för två år sedan och jag kan säga att för mig har tiden inte läkt såren. Sorgen ser annorlunda ut idag än vad den gjorde när det precis hände men en stor del av mitt hjärta är fö alltid trasigt.
    Hur gammal var din bror?...tro inte heller att tiden läkar alla sår....det e ju 21 år som man haft tillsammans med en massa minnen....är som beroende att hitta så mkt minnen av han som möjligt just nu....bilder, filmklipp saker som han hade ...för att bevara han som han e i mitt sinne.
  • Greksmurfen

golla28 skrev 2009-02-05 18:27:45 följande:

Greksmurfen: min bror skulle precis fylla 25.
    då va han oxå mycket ung=( beklagar.....min lillebror skulle fylla 22 den 12 maj.....hade tänkt köpa ett nintedo ds till han...han spelade alltid på min åstorebrossans... men de kostar ju lite mer så vi hade tänkt lägga ihop till en vid hans födelsedag..men tyvärr blir det ju inget med det=(
  • Greksmurfen

Tuffsan skrev 2009-02-05 19:18:48 följande:

beklagar sorgen, vet hur det är att förlora ett syskon, förlorade min lille bror för 11 år sedan han var då 12 år gammal men det var av andra omständigheter än din. Men saknaden är trotts allt lika, lider med dig så, det är inte meningen att dom ska dö så unga, undrar i bland vad som är meningen med livet, men vi får se dom som änglar i himmelen som en tröst.
    jo man försöker se positivt..men just nu e det väldigt svårt att se meningen med livet....min lillebror var så fylld av livsglädje så jag förstår inte vart det gick fel=(....ingen som någonsin kunnat ana att detta skulle ske...

jo att förlora ett syskon är som att förloa en del av sitt hjärta =(....
  • Greksmurfen

håller på och planerar just nu för min lillebrors begravning...känns hemskt att behöva planera för det.....men ska göra mitt bästa för att hedra hans minne den dagen....tro det kommer bli en fullsatt kyrka han hade mga vänner. mamma har gett oss syskon fria händer med upplägget..tänkte ha 3-4 låtar å kanske ngn fin dikt...nga förslag?
    förslag på upplägg eller hur har ni gjort? blomarragemanget kommer vara ett kors, ett hjärta och ett ankare (tro hopp och kärlek som de ska representera)

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Tindrisliten skrev 2009-02-09 00:03:57 följande:
    baklagar sorgen! Fint initiativ och starkt att du orkar starta en minnessida!Kram!
    tack...just nu känns det bästa tt få göra ngt hela tiden..hela kroppen blir så rastlös på ngt sätt så man måste få göra ngt ...och sitta å dona med hans minnen hjälper.
  • Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 00:39:55 följande:
    Beklagar sorgen. Förlorade också min bror genom självmord och vet precis vad du går igenom just nu. Detta var för snart två år sen och han var då 19 år. Den första tiden går man helt i dvala,sen efter begravningen kändes allting helt tomt bara. Nu såhär när det har gått ett tag,känns det som man börjat leva igen,men sorgen finns där inne varje dag ändå. Men man lever på ett annat sätt nu tycker jag..Uppskattar små saker och lever mer för dagen.. ,den bästa medicinen är nära och kära,prata,prata prata och låt sorgen ha sin gång.*kram* På min brors begravning valde vi låtar som han gillade och låtar som sa mycket. Tex. hade vi Mad World med Gary jules och Josh Groban~Remember ,Och även May it be-Enya
    då var du 24 precis somjag då din bror gick bort?.....jo man känner att man bara ÄR just nu, orakr inte planera ngt. är som besatt att hitta alla minnen jag kan om han för att kunna bevara.

vi har tänkt ha kapten röd- stjärnorna finns här lillebror lyssnade på den mkt i slutet..
    sen vill vi ha shirley clamp till en ängel och an angel med declan.....får man fråga hur din lillebror gick bort? märkte ni av ngt på han innan? jo känner med att familjen ger än den största styrkan just nu....vi är 4 syskon men min lillebror var mitt enda helsyskon =(.....även fast ja räknar mina andra syskon som det med då vi växt up tillsammans..
    honeypie84 skrev 2009-02-09 00:43:27 följande:
    Jag beklagar verkligen sorgen
    tack....
  • Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 18:16:41 följande:
    Jo,jag var 24 då också som dig.Min lillebror bodde hemma och hängde sig i taket så det var min mamma som fann han där tidigt en morgon. Usch,det där samtalet kändes så overkligt den där dagen,antar att du också fick ett sånt?Än idag kan jag ha svårt när telefonen ringer,på konstiga tider tex. Han var en ganska udda typ min bror igentligen, hade jättemycket vänner,men socialt sett,med familjen så var han innåtvänd. Satt mest framför datorn eller var hos vänner. Men sen när vi gick igenom hans rum så visade det sig att han hade hållt på massor med droger.. tunga sånna-Det sista vi kunde ana. Men nä,annars så visade han ingenting direkt,han hade bokat tvätttid dagen efter,skulle ta studenten snart och hade massor att se fram emot.Jag frågade honom någon dag innan hur han mådde och han mådde fint sa han. Men jag vet inte..än idag.. Din bror då? Anade ni något? Lämnade han något brev? Det gjorde inte min bror. Vad skönt att ni är en stor familj,ta hand om varandra nu för i vissa fall kan det ske en kedjereaktion,i ren frustration och kanske dåligt samvete. Prata mycket.Oftast är det dem som visar minst sorg,som behöver den som mest.Men alla sorger har sin gång.Det måste man också respektera.
    som ja nämnde tidigare i tråden så valde min 19åriga kusin att ta livet av sig 14 mån innan ådet telefonsamtalet var ngt av de värsta ja varit med fram tills tlefonen ringde 6.00 på morgonen och min make sa till mej att ta på mej klädera för min moster man kommer och hämtar dej det är något som har hänt din lillebror...redan då så flög det som en enda stor deja vu upplevelse genom huvudet ja visste att han var död......min moster man å min äldre bror mötte upp mej hemma utan för huset de ville inte säga ngt på telefon.....bar föll ihop när de båda gick ur bilen =( ...det kunde inte va sant inte min älskade lillebror =(... lillebror lämnade inget brev inget som kunde förklara vad som pågått...

han och min kusin var varndra mkt nära men min kusin hade hålt på med tunga droger och hade ju bott hos min lillebror under den sista tiden av sitt liv å hela hans livssituation var tragisk...lillebror vile ju hjälpa han så alla hans jobb pengar gick för att fösöka hjälpa sin kusin och hans lägenhet vistades det massa konstiga typer....så han hade det jobbigt innan och efter min kusins död...
    han flyttade hem å mamma höll ett vakande öga på han å han gick till navet å lömnade prover för att visa att han var ren från droger vilket han med va. han hade bara testat lite då kusinen levde. 

han kom tillbaka från obduktionen frö ett par dagar sen..usch ville verkligen inte att de skulle karva i min lillebror=(...jobbar inom sjukvården och harvart med å sett obduktion så de minnena sätter sig fast i huvudet och samma sak skulle min lillebror va med om....

vi anade inget han var en så social å sprallig å kramgo kille han måste ha hållt allt det jobbiga inom sig och allt pekar på att det inte va planerat det som hände den där dagen=(...
    oftast så lämnar de inga brev om deet är ett oplanerat självmord har ja läst=(...
  • Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 19:53:02 följande:
    Jag har ingen aning om min brors död var planerad,det är en fråga som jag aldrig får svar på,inte heller varför.Det är nog det som skiljer självmord från övriga dödsorsaker..De där frågorna. Usch..men jag tänker såhär ibland..Att hoppas man får det där svaret när man själv dör en dag och kanske möts på andra sidan om det nu finns ett sånt ställe... Men jag tror det..
    jo livet kan ju bara inte ta slut....vet att vi en dag kommer att mötas igen...konstigt nog så knner ja sjökv inte längre ngn rädsla för döden som ja tidigre gjort för ja vet att min lillebror kommer vara där å ta emot mig....
  • Greksmurfen

på ons kl 10.00 ska vi syskon hjälpa till att göra iordning vår älskade lillebror så han kan få ro i sin kista, den sista viloplatsen...begravningsentrepenören ska klä på han kläderna och lägga ner han i kistan sen ska vi raka han å lägga ner grejer i kistan som ska med han in i nästa liv och bara göra han iordning så han ser fin ut=(...kommer bli en jobbig dag...ska ha med en skiva med musik han tyckte om å spela sen för han när vi ska ta farväl å kistlocket ska stängas=(......

• Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 21:49:31 följande:
    Ska tänka på dig då Greksmurfen.
    tack=(....fick ni va med å göra iordning din lillebror??skickade ni med nga speciella grejer?
  • Greksmurfen

ja kände med att jag ville ha begravningen så snart som möjligt men det blir oxå ungefär en månad efter...han dog den 29 och begravningen sker den 20onde...känns skönt iaf att han inte behöver ligga påden där hårda metallbritsen mer =(...vi har redan valt att han ska ligga jämte kusinen och ha en lika dan gravsten...du kan se hur den såg ut om du går in på min blogg.. greksmurfen.blogspot.com datum 15 nov heter georgos minesdag

va fin minnessidan va=) ni är mga syskon=)....det e kul med syskon och man finns verkligen där i vått å torrt för varandra....
    man behöver ngt ställe att kunna skriva av sig och hitta minnen...

• Greksmurfen
    lieva skrev 2009-02-09 23:01:19 följande:
    Jättefin minnessida! Vad härligt att ni verkade ha en så nära relation..Det syns verkligen på bilderna.:) Fin gravsten också. Började gråta när jag kollade på allt,speciellt på videorna. O vad fin son du har också. Måste vara riktigt tungt att missta två nära så tätt inpå varandra och så dessutom har du ju precis blivit mamma, Måste vara väldigt omtumlande med allt som händer på så kort tid.Både svåra och underbara saker som händer samtidigt. Du måste ju vara helt slut stackare. Hoppas allt går bra nu.
    att göra videos å sånt e nog ett sätt att hålla mig upptagen med ngt och försöka få in vad som hänt...e fortfarnde så passaens overkligt......blir glad att filmen gör dej känslosam på ngt sätt det visar ju att jag fått fram budskapet att han var en älskad å kramgo lillebror som mga älskade....vi hade  ett tight syskonförhållande vi 4 det har vi alltid haft...

jo det är svårt att kunna glädjas åt sin son riktigt med den sorgen man har i hjärtat.... men på samma sätt så är det han som tidvis får mig att glömma å gör att ja till och med h´kan le trots tragedin..som du såg i filmlippet där han badar så kan man inte motstå det leende särsklit länge=)...

kännts skönt att kunna prata med dej, tack så mkt, lättare och prata med ngn som man vet gått igenom samma sak och vet hur det känns.....
  • Greksmurfen

igår var det minnesstund för min lillebror  i kyrkan på vår hemort...var så fint...men kunde inte rå för att känna sådan ilska...ilska över att han lämnat oss....vet att ja måste förlåta honom för det ...men man kan ju inte rå över sina känslor =(......på fre är det begravning....så mkt som skall ordnas tills dess...redan 2 v sedan han fick bort ..känss som tiden har stått still man lever endast i nuet just nu...

• Greksmurfen

igår så begravdes min fin fina lillebror =(..blev en fin och minnesvärd begravning..men ack så fruktansvärt jobbig.....trodde ja skulle bryta ihop helt när de greppade tag om hans kista för att föra iväg han till sista vilan=(.....hela kyrkan va fullsatt runt 150pers va där ....han var så omtyckt och älskad.....massa med blommor...
    lagt ut lite bilder på min blogg.... greksmurfen.blogspot.com

va så mkt blommor till dej min älskade lillebror....
    allt känns fortfarande så overkliggt som att det hänt ngn annan å inte oss...man tro att lillebror ska dyka upp när som med sina fina kommentarer å kramgoa kramar..

Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel