• Mellie 82

Blev ni lättare varma och svettiga som tidigt gravida?

Har den senaste veckan märkt att jag får enorma svallningar av värme i kroppen. blir varm för ingenting. annars brukar jag jämt vara en person som alltid är kall om händer och fötter!!!
    Är det någon som i/ under sin graviditet har dessa värmesvallningar??

• Svar på tråden Blev ni lättare varma och svettiga som tidigt gravida?
  • Jannamia

Jo, det känner jag igen! Särskilt nu under sommaren har det varit lite besvärligt....

• Silence

Man kan väll lätt få värmesvallningar vid mens också va?

Sen vet jag att vid graviditet kan man också få det...

När ska du ha mens?

• Mellie 82

Jannamia
    Brukar man få dessa värmesvallningar som gravid, alltså...?
    Vad hade du för andra symptomer som gravid? *nyfiken*

• Mellie 82

Är BIM+17.....och alla tester har hittills visat neg.
    Så det kan ju vara både mens eller bebis...blir tokig av att vänta på antingen mens eller +
    Ska till mvc 31 aug om inget händer.

• LabLover

Oh ja! Tyckte det var underbart att aldrig frysa under graviditeten. Det gör jag alltid annars. Nu är allt som vanligt dock

• Född 76

JO, jag fick så. Redan i vecka fem. Jag blev jättevarm. Tänkte att det måste vara så här att vara i klimakteriet!! Hihi.. Jag är också normalt frusen av mig.

• Pallas Athena

Absolut!
    Innan har jag alltid sovit med tjockt täcke året runt, och bara haft fönstret öppet under sommaren. Men under min graviditet var jag så varm att jag sov med fönsret öppet även i november + att jag svettades under bara ett lakan!
    Och under sommaren klarade jag inte alls av att vara i solen, för då kokade jag nästan!
    Så det kan jag intyga att man aboslut bli varmare under graviditeten, för nu är jag tillbaka till mitt frusna jag igen!

• guld

Jag svettades något extremt under min graviditet!

• Olympiagirl

Jag går o väntar på min BIM nu (fredag) och har känt av riktiga svallningar idag.

På jobbet klämmer jag därför ur mig:
    "jag får sådana svallningar, jag måste vara i klimakteriet!"

och får till svar:
    "Ja, eller så är du gravid!"

• MetalBumsan

När jag var gravid (fick mf i v8) hade jag riktiga värmevallningar. Som de beskriver när man hamnar i klimakteriet. Svettades i kortärmat fast det var vinter. Värmen riktigt sköljdes över en. Så det är bara att hålla tummarna för att det blir ett + snart

• mysbebis

har också så just nu... men det är iofs varmt ute (och inne) lycka till!

• momwannabe

Jag har testat positivt och jag svettas som en tok så fort jag gör nåt! Jag är annars sån som jämt fryser.

• Åsa

Ja, särskilt på dagarna, omväxlande med köldfrossa på kvällarna dock. Mest i början av graviditeten. Hade också lite förhöjd temp och trodde jag hade någon infektion och var bekymrad tills en läkare sade i en bisats att den brukar vara någon halvgrad förhöjd vid graviditet.

• mysbebis

momwannabe: grattis! vilken vecka är du i?

• momwannabe

mysbebis - vecka 5 tror jag.

• Belana

Yes, skönt varm och svettig hela tiden!
    Har gått i linne/t-shirt hela denna kalla sommar samtidigt som min vanligen varma make gått i fleecetröja. Tänk dig diskussionerna om öppet eller stängt fönster på natten. Så jag håller tummarna för er!

• mysbebis

momwannabe: okej! spännande

Svar på tråden Blev ni lättare varma och svettiga som tidigt gravida?