• Minatre3

hur ökar jag chansen att få en pojke?

pH ja, om man vill ha en pojke skall kvinnan få orgasm innan eller samtidigt som mannen, gör miljön mer alkalisk och gynnsam för pojkarna.
    För tjejerna tvärtom , ingen orgasm för kvinnan. Vet inte hur väl detta stämmer, vad säger ni som har tjejer?

Jag har en av varje och det enda som skiljer de åt (vad jag vet)är att killen blev till närmare ÄL och tjejen 5 dagar innan

• Minatre3
    Pimpinellan skrev 2009-03-16 21:10:07 följande:
    Flickspermier simmar långsamt,men lever betydligt längre-upp till tre dygn eller mer. Pojkspermier simmar fortare,men lever bara tolv timmar. Har man enbart sex på själva äl-dagen är chansen till en pojke 70%. Men det finns inga garantier och man ska vara glad om man blir gravid ö.h.t!
    Nej, bara 12 timmar lever inte pojkarna, de lever 2-3 dagarna som de flesta spermier medans tjejerna kan leva längre....upp mot en vecka vid gynnsamma förhållanden.... min pojke blev till 3 dagar innan ÄL.
  • Minatre3
    LisaT skrev 2009-03-19 19:22:12 följande:
    Jag har två pojkar och en liten flicka... Pojkarna blev till samma dag som ÄL, lilltjejen lite innan... På ÄL hade vi inte sex, och inte efter heller, för jag ville testa, för jag ville så gärna ha en tjej, och det fick vi, en liten Lycka. Lycka till!*kram*
    Var det "enda" ni gjorde för att försöka få till en tjej, inget med kosten, orgasm eller inte... etc? Tycker att det är lite spännande vad det är som påverkar, jag har också en av varje av "en slump" Killen blev till runt ÄL, hade ingen koll och tjejen när jag trodde att det var en "säker period" så det var några dagar innan ÄL.
  • Minatre3

när man får utslag på stickan dvs strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket är det ju 24-48 timmar till ÄL så eftersom tipset är att ha sex 2-3 dagar innan ÄL för att höja oddsen att få en flicka så skulle ju er son egentligen lika gärna ha kunnat bli en tjej. Om du har regelbunden mens kan du ju prova med att ha sex en -två dagar innan det starka utslaget kommer....då har du ju fått till det 3-4 dagar innan men å andra sidan minskar chansen att bli gravid och ökar risken för MF....... i snitt sägs ju spermierna leva i 72 timmar...

Lycka till!

Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?