• ymo

hur ökar jag chansen att få en pojke?

Hej
    Vi har nu äntligen bestämnt oss för att försöka bli gravida igen. Vi har 2 flickor födda 02 och 05. Jag fick missfall i november förra året och tog det väldigt hårt. Men nu har vi bedtämnt att pröva igen, vi vill så gärna ha en pojke. Finns det några knep för hur man kan öka chanserna att få en pojke?

• Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?
  • mamma 05 07 09

tydligen ska man vänta med sex tills äl dagen, men det är ju ingen garanti, lycka till :)

ღ ღ ღ
  • nr3

det sägs att pappan ej ska dricka varmt kaffe då
    ej bada varmt
    att han ska få utlösning så långt in som möjligt
    att man ska ha sex på ägglossningsdagen (å gärna hållt sig från sex i 6 dagar innan det)
    sen vet jag i sjutton om dessa saker funkar
    lycka till

• fruganL

www.niomanader.se/content.asp

Där finns ett par olika teorier om hur man kan påverka könet. Tyvärr är det inte så lätt att läsa av, för samma tricks kan ge olika kön beroende på vilken metod man väljer att följa.
    Men det kan vara lite rolig kuriosa om inte annat...

• Marma

nr3 skrev 2009-02-01 12:13:01 följande:

det sägs att pappan ej ska dricka varmt kaffe dåej bada varmtatt han ska få utlösning så långt in som möjligtatt man ska ha sex på ägglossningsdagen (å gärna hållt sig från sex i 6 dagar innan det)sen vet jag i sjutton om dessa saker funkar lycka till
    därföt vi bara får pojkar.. fan han får sluta med allt sånt.

till frågan...finns en teori att killspermierna inte kan överleva ifall det e för sut i kvinnan...man kan ändra genom äta visa saker, vet tyvärr inte vilka. Sex närmast ägglossning stämmer nog ganska bra....
  • telma64

min svärmor säger att för att få en pojke så ska mannen ha nya spermier, alltså ska han sätta en sats utanför innan man har sex.. har dock inte provat eftersom jag har två flickor

• Rosielou

Har hört att killspermier är snabbare än tjejers, lyckas man träffa ÄL perfekt ska chansen för en pojke vara större då den snabbt tar sig upp. Vet inte om teorin stämmer dock

• Java01

Är det inte så att om man har 2 av samma kön, så är chansen rätt liten att 3:an blir av motsatt kön. Däremot brukar 4:an bli motsatt kön.

• Java01

Fast jag hoppas att jag har fel, jag har också 2 tjejer och skulle tycka att det var kul med en pojke, om man skaffar en till.

• Minatre3

pH ja, om man vill ha en pojke skall kvinnan få orgasm innan eller samtidigt som mannen, gör miljön mer alkalisk och gynnsam för pojkarna.
    För tjejerna tvärtom , ingen orgasm för kvinnan. Vet inte hur väl detta stämmer, vad säger ni som har tjejer?

Jag har en av varje och det enda som skiljer de åt (vad jag vet)är att killen blev till närmare ÄL och tjejen 5 dagar innan

• jeckie100

Har 3 pojkar...alla blev till på ÄL dagen. Använde ÄL stickor egentligen bara för bekvämlighetens skull (orkade inte räkna dagar, dessutom reste min man väldigt mycket i tjänst under denna tid).

Svar på tråden hur ökar jag chansen att få en pojke?