Inlägg från: emmasophia |Visa alla inlägg
  • emmasophia

Ilsket grönt bajs!!

Hej! Tittade på din bild och det ser ut precis som min sons avföring när han har allergisk reaktion! Min son är ju ifs ett speciellt fall eftersom han är 9mån och tål ingenting. Alltså vanligt mat. Jag helammade honom med mycket strikt amningsdiet i 7 månader men han hade ont i magen hela tiden och reagerade på det mesta jag åt. Nu växer han bra på Neocate-ersättningen. Dom säger att han har omogna tarmar och så småningom kan äta vanligt mat. Hoppas det inte är så illa för er men jag tycker det hela låter som allergi. Om det är bara mjölk eller annat oxå är omöjligt att veta så här. Berätta gärna vad doktorerna sa!!

• emmasophia

Hej igen! Nämnde du till BVC och läkaren att din andra dotter har keliaki?? Det är bra börja med mjölkfri kost men eftersom ni redan har keliaki i släkten är det inte omöjligt att lillen reagerar på sädesslag du äter. Men du skall absolut inte utesluta nånting ur din kost utan att ha pratat med läkarna eller BVC först. Man behöver ju nästan hjälp av en dietist för att orka amma i så fall. Hoppas det ordnar sig för dig och din lilla tjej. Jag VET hur det är!!

Ps. Du måste läsa jättenoga ALLT. Det finns konstiga saker som innehåller mjölk och du visste väl redan att allt inte heter _mjölk_ utan även kasein, vassle etc...

Svar på tråden Ilsket grönt bajs!!