• Anonym (less!)

Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?

Imorse hände det igen - vaknade och sträckte ut mig bara för att se en stor äcklig brun fläck på kudde och lakan. Hände senast i helgen, förra veckan, förra helgen osv, i sängen eller soffan. Han påstår ha koll på att han inte somnar men inser inte att så är inte fallet. Jag har sagt till på skarpen varje gång men det bara upprepar sig.

Det här driver mig till vansinne då jag tycker det är äckligt, respektlöst och det får mig att känna noll lust inför honom. Känns som att ha ett barn som kissar i sänge eller en senil gubbe (han är 32) som inte kan kontrollera sin kropp, blir så äcklad. Hur svårt kan det vara?
    Någon med samma erfarenhet? Tips?
  • Svar på tråden Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?
  • Anonym (less!)

Det där känner jag tyvärr igen! 

Förut hängde min vita morgonrock på en krok på badrumsdörren och där var allt som oftast en brun fläck mitt på. Jag begrep inte var det kom ifrån tills jag kom på att han torkade av sig om fingrarna där efter att ha tagit ut snusen när han satt på toa. 
    Nu har jag tagit bort kroken efter att vi målat om.
    Anonym (suck) skrev 2009-02-02 13:24:29 följande:
    Hade en gång en fest hade hängt upp fina VITA fluffiga handukar åt mig & sambon.  Med Våra namn broderade på i guldtrådar. (svindyra handdukar specialbeställda) Gästhandukarna (STÅR STORT GÄSTER/VÄNNER Broderat PÅ DERAS) hängde på sina Gästhanduks-krokar. En "kille" som snusar han var gäst hade varit på dass & tömt snusen i toan (spolade inte efter sig.  Och sen torkade han av sig sina snusiga j-vla fingrar på MIN VITA NYA HANDUK. Såna ggr är det bara svälja och vara trevlig (ville inte förstöra festen) Men fy vad jag blev sur..... har fortfarande kvar den där fläcken på handuken.
  • Anonym (suck)
    Anonym (less!) skrev 2009-02-02 13:25:07 följande:
    Vad är det med män och snus och att hålla koll på vad man gör? Förstår det är beroendeframkallande, men i sängen, när man ska sova? Jag fattar inte. 
    Inte jag heller då är man verkligen fast i ett beroende.
    Dax att gömma snusdosan så han inte hittar den mitt i natten.
    *ASGARV* Undra vad han skulle göra då när han inte hittar dosan mitt i natten.

Allvarligt säg det åt sambon din! Om han inte inser hur äckligt det är
    så så ska du börja sprida ut blodiga bindor så får han se hur fräscht det är.
    SKRÄÄÄM honom.
    Skulle han säga men gör det då så far iväg på ica köp nötblod och häll i smyg i en binda och lägg den sen på hans kudde.
    Hääämnden är ljuv.
  • Chi

Anonym (less!) skrev 2009-02-02 08:52:11 följande:

Imorse hände det igen - vaknade och sträckte ut mig bara för att se en stor äcklig brun fläck på kudde och lakan. Hände senast i helgen, förra veckan, förra helgen osv, i sängen eller soffan. Han påstår ha koll på att han inte somnar men inser inte att så är inte fallet. Jag har sagt till på skarpen varje gång men det bara upprepar sig.

Det här driver mig till vansinne då jag tycker det är äckligt, respektlöst och det får mig att känna noll lust inför honom. Känns som att ha ett barn som kissar i sänge eller en senil gubbe (han är 32) som inte kan kontrollera sin kropp, blir så äcklad. Hur svårt kan det vara?

Någon med samma erfarenhet? Tips?
    Min man somnar ofta på soffan och har väl i princip fläckat ner alla 6 kuddar vi har i soffan. Som tur är går det ju att tvätta bort. Men det spelar ingen roll vad jag säger. Han vill ju inte somna med snus inne. Han tycker själv att det är snuskigt att dregla snus och att sova med snus.
  • Anonym (suck)
    Anonym (less!) skrev 2009-02-02 13:30:36 följande:
    Det där känner jag tyvärr igen!  Förut hängde min vita morgonrock på en krok på badrumsdörren och där var allt som oftast en brun fläck mitt på. Jag begrep inte var det kom ifrån tills jag kom på att han torkade av sig om fingrarna där efter att ha tagit ut snusen när han satt på toa.  Nu har jag tagit bort kroken efter att vi målat om.
    Men sablar jag hade blivit GAAAAALEN.
    Vad i fridens dagar fattar dom inte att det syns!
    det är ju vitt för sjutton Fundersam
    Finns ju papper.
    Haha... säg samma sak där om du inte kan hålla fingrarna i styr så ska jag torka mina fingrar på dina T-shirtar/skjortor som ev hänger.
    hårt mot hårt....
  • Anonym (less!)
    Svar på #34
    Anonym (suck) skrev 2009-02-02 13:35:12 följande:
    Men sablar jag hade blivit GAAAAALEN. Vad i fridens dagar fattar dom inte att det syns! det är ju vitt för sjutton Finns ju papper. Haha... säg samma sak där om du inte kan hålla fingrarna i styr så ska jag torka mina fingrar på dina T-shirtar/skjortor som ev hänger. hårt mot hårt....
    Nej det är tydligen helt ologiskt tänkande som är en biverkning av snuset? Nu har han slutat med baksnus så det har delvis blivit bättre. Men dreglet tänker jag ALDRIG stå ut med! 
    Jag vill härmed starta ett uppror mot snusdregelfasoner!!!
  • Anonym (suck)
    Fluppa skrev 2009-02-02 13:29:22 följande:
    Dom gångerna jag och min sambo har varit ute och svirat och däckat i sängen så har vi båda vaknat med snusfläckar i ansiktet och i sängen....Vi snusar båda två.Det är bara att byta lakan och tvätta ansiktet...Det är bara så det är, inget farligt och dumt...Kan hitta snus överallt från honom, då jag ändå slänger mina i papperskorgen, det är i duschen, bordet, sängbordet mm...Nu har blivit bättre då jag känner att vår son kan smaska upp en begagnad snus och det är ju inte bra. Han är bättre på det med...Men det klart, han glömmer ibland och då tar jag helt enkelt bort det. Inget mer med det.Men jag stör mig på att han fiser hejvilt...men har sagt åt honom att gå ifrån rummet jag är i och fisa....detta innebär ju att han ställer sig i dörrposten och böjer sig fram och släpper sig och flinar samtidigt åt mig....hahaha. Man är olika och det är bara att ta det som det är. Man kan ite känna mindre lust för sånt...PRATA med varandra om problemet istället...
    Jo men då är man ju likadan själv så då kan man ju inte klaga.

Hahah... känner så igen fisningarna.
    Det problemet har jag också.
    VARENDA GÅNG Han kommer i närheten av mig så fiser han... nu juger jag släpper ivägen en brakare så taker lyfter.
    Och jag blir smått galen för dom luktar ju inte rosengott precis.
    Sen när han brakat & jag klagar så flinar han och går sin väg och lämnar mig i ODÖREN
    Jag bruakr alltid ropa att stanna kvar ska jag lukta på skiten så ska du.
    Jag har hotat med att stoppa upp en kork i baken på honom men det hjälper inte.
    hmmm.... vad göra...
    Jag har börjat fisa tillbaka men va sjutton mina små luktar ju inte ens
    Och inte stör det honom heller. Suck suck...
    små världsliga problem.
    Men ack så irriterande.... Och inte kommer jag lämna honom för hans fisar.
    Han har så många bra egenskaper så det väger över flera ggr om.
  • Anonym (suck)
    Anonym (less!) skrev 2009-02-02 13:39:08 följande:
    Svar på #34
    Nej det är tydligen helt ologiskt tänkande som är en biverkning av snuset? Nu har han slutat med baksnus så det har delvis blivit bättre. Men dreglet tänker jag ALDRIG stå ut med! 
    Jag vill härmed starta ett uppror mot snusdregelfasoner!!!
    Skriver på omedelbart
  • Aprilia

Ja det är så äckligt!!! Det har min gubbe gjort när han varit full, men det är som tur nu en massa år sen för nu snuasar han inte längre

• Aprilia
    Anonym (less!) skrev 2009-02-02 13:30:36 följande:
    Det där känner jag tyvärr igen!  Förut hängde min vita morgonrock på en krok på badrumsdörren och där var allt som oftast en brun fläck mitt på. Jag begrep inte var det kom ifrån tills jag kom på att han torkade av sig om fingrarna där efter att ha tagit ut snusen när han satt på toa.  Nu har jag tagit bort kroken efter att vi målat om.
    Smart drag!
  • Fluppa

Anonym (suck) skrev 2009-02-02 13:42:37 följande:

Jo men då är man ju likadan själv så då kan man ju inte klaga. Hahah... känner så igen fisningarna. Det problemet har jag också. VARENDA GÅNG Han kommer i närheten av mig så fiser han... nu juger jag släpper ivägen en brakare så taker lyfter. Och jag blir smått galen för dom luktar ju inte rosengott precis. Sen när han brakat & jag klagar så flinar han och går sin väg och lämnar mig i ODÖREN Jag bruakr alltid ropa att stanna kvar ska jag lukta på skiten så ska du. Jag har hotat med att stoppa upp en kork i baken på honom men det hjälper inte. hmmm.... vad göra... Jag har börjat fisa tillbaka men va sjutton mina små luktar ju inte ens Och inte stör det honom heller. Suck suck... små världsliga problem. Men ack så irriterande.... Och inte kommer jag lämna honom för hans fisar. Han har så många bra egenskaper så det väger över flera ggr om.
    HAHAHAHA...fisar är ju roligt. JAg kan inte fisa inför folk, det lixom låser sig där bak för min del...hahaha. Även om jag skulle vilja när han gör det. På natten när jag är vaken så hör jag hur han släpper väder och min son oxå för den del...Men som du säger, han har så många bra egenskaper och att bli avtänd för en väldigt naturlig sak är ju dumt...Men han är bättre nu, nu går han ifrån och frågar om han får fisa under täcket..hahaha..jag har pli på min man..

det jag menade med snuset är samma som med fisarna...det är ju bara att prata om saker och förklara och funkar inte det så kanske man ska bara ta det med en klackspark...Typ....och vill man inte det så kanske det är bättre att hitta någon annan som inte snusdreglar, men dom har säkert något annat som man stör sig på istället...
Svar på tråden Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?