• Anonym (less!)

Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?

Imorse hände det igen - vaknade och sträckte ut mig bara för att se en stor äcklig brun fläck på kudde och lakan. Hände senast i helgen, förra veckan, förra helgen osv, i sängen eller soffan. Han påstår ha koll på att han inte somnar men inser inte att så är inte fallet. Jag har sagt till på skarpen varje gång men det bara upprepar sig.

Det här driver mig till vansinne då jag tycker det är äckligt, respektlöst och det får mig att känna noll lust inför honom. Känns som att ha ett barn som kissar i sänge eller en senil gubbe (han är 32) som inte kan kontrollera sin kropp, blir så äcklad. Hur svårt kan det vara?
    Någon med samma erfarenhet? Tips?
  • Svar på tråden Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?
  • Anonym (hmm)

Vanlig hänsynh???
    Alla har sina brister o snusfläckar verkar va en av din sambos laster....Varför ens känns sig respektlöst behandlad av snusfläckar???? Spiller du aldrig nåt tex?? kanske din sambo retar sig på de eller nåt annat du gör.....

Big deal, bara byta lakan o va nöjd med de man har...snacka om I-lands problem...

Tror du att eran sits blir bättre av att du gnatar om en skitsak?
    Ja hade förstått dig om han skitit i sängen eller soffan men en liten skitsnusfläck????

• Anonym

både jag och min sambo snusar, men det är oftast jag som lägger dom lite överallt och dregglar snusfläckar.
    han ogillar iaf att jag lägger dom överallt, men det är en ovana =/

• EnFruSislak

vi snusar båda och kan då och då fläck ner och glömma snusar... Och jag tycker inte att varken jag eller han e speciellt fräscha då vi gör detta. men här är det ju ingen som kan gnälla på den andra då båda e lika vidrigt slarviga och trötta...

• Anonym (Vågahatasu)
    Svar på #51
    Min sambo slutade snusa då vi träffades och vi hade det underbart. Nu, snart 5 år senare e det i full gång, det började med portion, nu e det till & med lössnus. Följden är att vi inte hånglar längre, jag får spykänslor att bara känna snuslukten. Har också hittat snusfläckar på kuddar & lakan & jag börjar faktiskt fundera på om det här e den killen jag vill dela resten av mitt liv med. Ska man känna äckelkänslor mot sin sambo?
  • Anonym

Många dreglar nog när de sover. Det gör säkert du också men det syns inte dagen efter så dregel det går tyvärr inte göra något åt. Jag förstår att du tycker snusfläckar är äckliga, det gör jag också. Hade en pojkvän när jag var ung som snusade och varje morgon han glömt ta ur den på kvällen var det stora fläckar i sängen. Det värsta var när jag vaknade på morgonen och hade håret fullt av massa äckligt snus.

Det du kan göra är att be honom ta ur den innan han somnar på kvällen. Jag hade även bett honom att byta örngott om det är smutsigt på morgonen då det kan lukta vidrigt med snus på.

• Anonym (suck)
    Anonym (less!) skrev 2009-02-03 13:00:06 följande:
    Han är förorättad. Tycker att jag överdriver och gör för stor sak av det. När han tillslut kom hem igår kväll gick han fram till sängen och vräkte av alla sängkläder, påstod dessutom att det inte fanns några fläckar. Jag bad honom sluta vara så aggressiv varpå han han slängde allt in i väggen så att en guldfiskskål som stod på byrån vid väggen sprack. Vatten och krossat glas överallt! Lyckades rädda de stackars fiskarna och sen var det bara att hämta alla badlakan och försöka rädda golvet. Behöver jag säga att jag kokar fortfarande?
    Nämen va sjutton....
    Låter som en tonåring som inte har sina hormoner i kontroll. Fundersam
    Jag hade garanterat låtit honom sova i sin egen "skit"
    Tvätta sina egna sängkläder som han skitar ner med snus osv...
    för det är ju äckligt så det förslår.
    I värsta fall så får du säga det där om bindorna.
    Och blir det olidligt så hade jag sovit i ett annat rum.

• Anonym

Men vilken tölp till karl du har TS! Jag blir jätteirriterad när jag läser hur han beter sig. Vad ego han är! Och barnslig! Är han värd dina bästa år? Tänk på allt du gör avkall på när du väljer att vara med honom - du skulle kunna leva med en man som är mogen, respekterar dig och behandlar dig som du är värd. Och som föredrar ett civiliserat sätt att bete sig och kommunicera på!

Jag tycker inte att han är värd dig och dina lakan, om jag ska vara ärlig.

• Anonym (less!)
    Anonym (Vågahatasu) skrev 2009-02-03 21:59:39 följande:
    Svar på #51Min sambo slutade snusa då vi träffades och vi hade det underbart. Nu, snart 5 år senare e det i full gång, det började med portion, nu e det till & med lössnus. Följden är att vi inte hånglar längre, jag får spykänslor att bara känna snuslukten. Har också hittat snusfläckar på kuddar & lakan & jag börjar faktiskt fundera på om det här e den killen jag vill dela resten av mitt liv med. Ska man känna äckelkänslor mot sin sambo?
    Nej, jag tycker inte det är ok att man ska känna äckelkänslor för sin partner! Är man inte mån om att bevara någon slags respekt och lust? 
    Och ni som hittat en likasinnad som också snusar, fiser och tycker det är trevligt, er kan jag bara gratulera. Alla har vi olika uppfattning om livskvalitete.
    Jag har redan från dag 1 påtalat att jag anser detta är respektlöst och äckligt. 
  • Anonym (hmm)

Ts: Klart de inte är trevligt men likaväl som du anser de är äckligt kanske han tycker de e pain in the ass att höra ditt gnäll??!! Aldrig tänkt den tanken...Visade min snusande sambo denna tråd o han trodde inte de va sant....

• Anonym (slappna av)

Jag tycker att det e så himla överdrivet... Herregud.. Snusfläckar... Ja, jag har iaf mycket mycket större problem än så i mitt liv, och tror att dom flesta människor har det... Man läser om skilsmässor, styvbarn som far illa, kvinnor o barn som misshandlas osv osv... Okej, ja fattar att det kan va retligt o så med snusfläckar, men att gå in på att prata om att separera osv för en sån sak, det tycker ja e skrämmande... Nej, jag håller med en som skrev tidigare om att: Vilket i-lands problem...

• Anonym (Ursch)

Samma problem här, har ett fåtal gngr hänt i sängen när jag jobbar natt men det blir ett j*** liv..! men nu är problemet att dom ligger ööööverallt, inte Ok med tankte på att vi snart ska få barn och ska barnet sätta sånna i halsen ?? det luktar skit äckligt i hela datarummet!! ååååh blir galen!! hjälper ju inte att gå å gnälla heller, det har han lärt sig att "koppla bort" på något sjukt sätt !! aaaaaaarrggghhhh!

Okey man kan jämföra snusfläckar med svälten i nigeria också, allt är relativt!
    Bor man ihop får man jämkas också, hur jobbigt är det att lägga snusen i papperskorgen?

Tänk om jag skulle tycka att det var jättejobbigt att spola efter att jag har skitigt varje gång, det är ju himla överdrivet att reagera på det isåfall med tanke på börskrashen i usa ?

Anonym (slappna av) skrev 2009-02-05 15:32:44 följande:
    Jag tycker att det e så himla överdrivet... Herregud.. Snusfläckar... Ja, jag har iaf mycket mycket större problem än så i mitt liv, och tror att dom flesta människor har det... Man läser om skilsmässor, styvbarn som far illa, kvinnor o barn som misshandlas osv osv... Okej, ja fattar att det kan va retligt o så med snusfläckar, men att gå in på att prata om att separera osv för en sån sak, det tycker ja e skrämmande... Nej, jag håller med en som skrev tidigare om att: Vilket i-lands problem...
  • Anonym (less!)
    Anonym (Ursch) skrev 2009-02-05 15:55:24 följande:
    Samma problem här, har ett fåtal gngr hänt i sängen när jag jobbar natt men det blir ett j*** liv..! men nu är problemet att dom ligger ööööverallt, inte Ok med tankte på att vi snart ska få barn och ska barnet sätta sånna i halsen ?? det luktar skit äckligt i hela datarummet!! ååååh blir galen!! hjälper ju inte att gå å gnälla heller, det har han lärt sig att "koppla bort" på något sjukt sätt !! aaaaaaarrggghhhh! Okey man kan jämföra snusfläckar med svälten i nigeria också, allt är relativt! Bor man ihop får man jämkas också, hur jobbigt är det att lägga snusen i papperskorgen? Tänk om jag skulle tycka att det var jättejobbigt att spola efter att jag har skitigt varje gång, det är ju himla överdrivet att reagera på det isåfall med tanke på börskrashen i usa ?
    Klockrent!
  • Anonym (Min ja)

Ja fy vad irriterande det där är!
    Varför sova med snusen liksom? Har försökt säga att när du ändå lägger dig behöver du väl inte ha snusen i käften då han vet att det är vanligt att vi måste tvätta direkt.
    Men inte nog med det, jag hittar torkade snusar lite varstans som han lägger dem när han inte "orkar" gå till papperskorgen eler toan o slänga!

Svar på tråden Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?