• Jossisen

Emmaljunga city cross med citykorg?

Jag har en Emmaljunga city cross med mjuklift, men jag funderar på att köpa en citykorg tills bebisen kommer. Det känns ju egentligen lite onödigt, men jag vill höra av er som har citykorg vilka för- och nackdelar som kan finnas.

Det jag tänker på är framför allt att citykorgen är rymligare än mjukliften, kanske kan användas längre. Vagnen blir också lite högre, vilket jag tycker är positivt när man ska lyfta i och ur bebisen. Men hur är det när man ska fälla ihop vagnen. Måste man ta loss citykorgen innan eller går det bra ändå? Blir vagnen mycket större ihopfälld när citykorgen är på?

Hoppas någon vill dela med sig av sina erfarenheter så jag blir lite klokare. Tack!

• Svar på tråden Emmaljunga city cross med citykorg?
  • Småtokig

Vi fick byta till sittdelen när sonen var 4 månader men jag har en bekant som kunde ha citykorgen tills hennes dotter var 7 månader ungefär så användningstiden är väldigt olika.
    Kommer faktiskt inte ihåg hur det var när man fällde ihop vagnen. Men vi var välldigt nöjda med den iaf.

♥Albin 20070116 ♥
  • buffybus

jag tror du kan fälla ihop den med den på!!

personligen gillar jag den liggdelen bättre. och är det sommar så känns det bättre med den så dem kan ligga luftigt o spralla.. i en mjuklift blir det inte riktigt samma sak.. du kan ju ändå använda mjukliften senare när bebisen inte längre vill ligga där i.. så kan man ta ut plattan på mjukliften så man kan höja ryggen på vaggnen lite..

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Jossisen

Jag gillar egentligen också en separat liggdel bättre, just för att det känns så trångt i mjukliften. Men samtidigt känns det lite onödigt att köpa en citykorg när man har en vagn som går att använda till nyfödd, så jag vet inte hur jag ska göra.

Ska gå till någon barnvagnsaffär och kolla hur det ser ut med citykorg på och hur stor vagnen blir när man fäller ihop den. Det jag tänker på mest är höjden på vagnen ihopfälld. Om den går in i bilen utna att man måste ta loss citykorgen. För isåfall blir det nog ingen sådan.

Småtokig:
    Vet du om citykorgen är mycket mindre än vanliga liggdelar till duovagnar? För vi har haft en Emmaljunga duo, alltså med seoarat liggdel till våra tidigare barn och de har haft den liggdelen tills de varit tio mån så det har ju varit väldigt gott om plats. Kanske är citykorgen kortare?

• Småtokig
    Jossisen skrev 2009-02-02 11:08:28 följande:
    Jag gillar egentligen också en separat liggdel bättre, just för att det känns så trångt i mjukliften. Men samtidigt känns det lite onödigt att köpa en citykorg när man har en vagn som går att använda till nyfödd, så jag vet inte hur jag ska göra.Ska gå till någon barnvagnsaffär och kolla hur det ser ut med citykorg på och hur stor vagnen blir när man fäller ihop den. Det jag tänker på mest är höjden på vagnen ihopfälld. Om den går in i bilen utna att man måste ta loss citykorgen. För isåfall blir det nog ingen sådan.Småtokig:Vet du om citykorgen är mycket mindre än vanliga liggdelar till duovagnar? För vi har haft en Emmaljunga duo, alltså med seoarat liggdel till våra tidigare barn och de har haft den liggdelen tills de varit tio mån så det har ju varit väldigt gott om plats. Kanske är citykorgen kortare?
    City korgen är mindre än de vanliga liggdelarna. city korgens mått är 75x33x19 och de andra ligger på 79x33x20. Det är inte mycket i cm men de få cm gör ganska så mycket tycker jag.
    ♥Albin 20070116 ♥
  • Jossisen

Småtokig skrev 2009-02-02 11:14:05 följande:

City korgen är mindre än de vanliga liggdelarna. city korgens mått är 75x33x19 och de andra ligger på 79x33x20. Det är inte mycket i cm men de få cm gör ganska så mycket tycker jag.
    Jaha, tack! Då vet jag. Ska ändå ta mig en titt i affären.
  • Jossisen

Någon annan som vet om man måste ta loss citykorgen innan man fäller ihop vagnen?

• Alexi

vi fäller ihop vagnen med citykorgen på, in i bilen sen, har saab 9-5.

• Jossisen

Alexi skrev 2009-02-02 15:46:42 följande:

vi fäller ihop vagnen med citykorgen på, in i bilen sen, har saab 9-5.
    Tack för svar! Då borde den gå in i vår Volvo också. Har dock fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra angåend korg eller inte korg.
  • JeFa

Vi köpte en EL city cross med liggkorg till vår första, och det har jag aldrig ångrat. Så smidig och lätt, helt underbar! Tyvärr lite klumpigare när vi bytte till sittvagnen, men eftersom vår tjej var liten så kunde vi ha liggkorgen ganska länge.

• Jossisen
    JeFa skrev 2009-02-02 21:31:26 följande:
    Vi köpte en EL city cross med liggkorg till vår första, och det har jag aldrig ångrat. Så smidig och lätt, helt underbar! Tyvärr lite klumpigare när vi bytte till sittvagnen, men eftersom vår tjej var liten så kunde vi ha liggkorgen ganska länge.
    Ska provköra lite i barnvagnaffären så får jag se hur jag gör.
Svar på tråden Emmaljunga city cross med citykorg?