Inlägg från: uddetorp |Visa alla inlägg
  • uddetorp

Tatuera när man ammar?

Jag är gravid i 8 månaden och skulle vilja tatuera in min bebis namn efter att jag har fött.
    Men det sägs ju att det inte är bra och att man ska undvika att tatuera sig när man ammar.

Skulle vilja veta varför och vad det är som eventuellt är farligt.
    Någon tatuerare eller någon i allmänhet som vet varför man ska låta bli o vad som kan hända?

• Svar på tråden Tatuera när man ammar?
  • uddetorp

ok, är det allt som kan hända?

• uddetorp

jo, jag har oxå hört att färgen kan gå vidare till mjölken.
    Tror inte jag tänker tatuera mig under amningen i vilket fall som helst, för säkerhets skull liksom, dessutom är det lite knepigt att få tag på en tatuerare som vill tatuera en gravid eller ammande person.
    Ville bara veta vilken orsak o vad som kunde hända osv.

• uddetorp

jo, den som väntar på nått gott oxå :)

Kul att du Träning6 oxå vill gadda dig. :)
    Jag har två tattos redan, en i färg på axeln som föreställer ett hjärta i brand och ett namn på höger vad i skrivstil, namnet Wilma, min vovve :)

Och nu tänkte ja att jag skulle ha min bebis namn i skrivstil på vänster skuldra, i vanligt svart.
    Har valt stilen redan så jag tror det kommer bli fint :)

• uddetorp

Tärning6: ok, det är härligt detta me tatueringar.
    tänkte ja skulle tatuera ett kors på armen me texten "farmor" under. Stod min farmor väldigt nära när ja var liten nämligen.

• uddetorp

Ok, fint. tråkigt me din mamma. men då är det ju skönt för dig att du har din pappa.

• uddetorp

UngMorsa: Ok, men du tror inte på detta me att läkningen kan bli sämre då eller?

Svar på tråden Tatuera när man ammar?