• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 19 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
  • hemlis

Vad bra att ni hittat hit

Katten, oj vad läskigt med dottern!!
    Men vet du, det skulle kunna hända den bästa, ha inte dåligt samvete för det bara!
    JAg hitade två alvedom utanför skötväskan idag, undra vem som hade hittat dom
    Tur att han inte tuggade i sig båda två, inte så allvarligt som betablokerare kanske, men ändå.
    Då fick du också bevisat hur extraslagen bara kan komma på posten så där vid stress.

• hemlis

Hej!

Jag har nog accepterat att jag har extraslagen, men tycker det är jobbigt, jag har haft väldigt mycket x-slag sista tiden och då är det vartannat slag.
    Jag känner det på en gång, blir lite andfådd och det känns som jag måste dra djupa andetag och när jag känner på pulsen så känns det som att den slåt jättelångsamt.
    Det är oftast då jag verkligen blir störd, men detta är nästan bara om jag sitter eller ligger still, så fort pulsen går upp lite blir det lite bättre.
    Känner oftast inte lika mycket när det bara slår vart tredje, femte, tjugonde, sjunde med x-slag.

Jag har så länge försökt hitta anledningar, få förklaringar, undvikit massa saker, men jag märker ingen störreskillnad, mer än att om jag håller igång och tränar så känns det bra, ända tills pulsen ska gå ner, då blir hjärtat heltokigt en stund för att sedan fortsätta att vara lite halvtokigt bara

Jag har verkligen massiva VES, som jag sällan är utan, för ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle stå ut och att acceptera dom var för mig helt otänkbart!!
    Men efter att ha träffat en himla bra hjärtläkare som lugnade mig jättemycket och dessutom sa att jag kommer få leva med det här mins flera år framöver, så har det blivit mycket bättre, inte x-slagen, men oron.

JAg tycker inte heller mina x-slag blir mycket värre av ett glas vin, ibland bättre kanske.
    Men läkaren sa att alkohol, kaffe, stark mat, stress och mycket annat kan påverka, hon sa att jag absolut inte skulle undvika det, bara att veta att det äs så och att det inte är farligt alls!

Nu ska jag gå och sova, natti natti alla hjärtevänner

• hemlis

Hej Carpe "Shinna", klart jag kommer ihåg dig!!!!!
    Hörde att du fösvann ett tag
    Jag är såååå glad att du är tillbaka, tänk vad vi stöttade varnadra
    Nu ska jag genast kika in hos dig

• hemlis

Då har jag mens, infektioner och sömnproblem jämt
    Jag har verkligen mycket extraslag, för jättelänge sen, typ ett år eller nåt hade jag ett uppehåll (i då jag inte kände av x-slagen så mycket) men sen har det aldrig blivit så igen, dom är helt omöjliga och jag tror faktiskt det kommer stanna för alltid.
    Kan bara inte fatta vade det var som gjorde att det helt plötsligt kom, hoppas det bara förvinner en dag lika plötsligt *drömmer*
    Huvudsaken är att jag lärt mig hantera dom bra och de påverkar inte min livskvalite som tidigare, jag vägrar!!

Kommer du ihåg Carpe, vi var verkligen livrädda ochhade verkligen dödsångest båda två?!
    Har du också lika mycket fortfarande?
    Jag trodde mina skulle ge med sig lite när jag slutatde amma och hormonerna skulle stabilisera sig lite, men icke då!

• hemlis

Cccccc, stackars dig, förstår att det är jobbigt, massa kramar till dig !
    Jag har ju en pappa som är 61 som också har jättemycket extraslag och förmaksflimmer, jag blev också helt livrädd att det är det jag också har eller ska få, jag passade på at fråga allt det där och om det var så att jag också kunde få det av alla dessa extraslag, men det sa hon att jag inte alls skulle vara orolig för, ofarliga x-slag är ofarliga.

selwyn, jag fick också barn 07 och det var precis i slutet på gravididteten och efter förlossningen allt drog igång.
    Så här 1 1/2 år med massa extraslag och undersökningar så skulle jag aldrig tveka att skaffa fler barn om jag ville det bara för x-slagen, vi är många här som väntat och fött barn med alla dessa extraslag

• hemlis
    blomsterflicka skrev 2009-03-16 09:49:48 följande:
    Hej alla!Tänkte bara höra lite med er som medicinerar mot extraslag. Jag har nu tagit Zoloft (Sertralin) 50 mg i 5 veckor, märker lite effekt på humöret, men extraslagen är oförändrat rikliga. Dessutom har jag nu Metoprolol (depottablett) 50 mg på morgonen. Har även testat en kortverkande betablockad.Undrar därför- ni som medicinerar- vad har haft effekt och i vilken dos? Har ni kunnat sluta eller provat att sluta med mediciner?Är så trött på detta nu! Jag har mest besvär på morgonen- förmiddagen, när barnen kinkar, någon annan? Märker också att jag har mest besvär på helgerna- minst när jag är ensam.
    Hej!

När jag gjorde alla mina utredningar så sa hon att det finns ingen bra medicin för just extraslag, det kan hjälpa lite, men långt ifrån alla får någon som helst förbättring av medicin, därför rekommenderade hon inte det till mig torts att jag har MASSOR av extraslag.
    Mina var också värst på morgonen och fm när jag var mammaledig, nu när jag jobbar känner jag inte alls av dom på samma sätt, men på kvällen och när jag ska lägga mig är de alltid omöjliga!
    Men idag tex när jag är hemma och vabbar så känner jag dom mycket mera, man kan som sagt bli tokig på dom, men jag har faktiskt accepetrat dom även om det är väldigt jobbigt mellan varven.
    Jag har Seloken ligger på apoteket om jag skulle vilja ta dom, men jag har inte gjort det, är ju rädd för dom också, hypokondriker som man är
  • hemlis

Har precis som Carpe, har haft vartannat extraslag rätt mycket på sistone och då går det liksom inte att låta bli och känna dom, känns som man måste dra ljupa andetag för att få luft. Men så fort jag rör på mig brukar det bli bättre, då pulsen stiger lite.

Men just när man ligger och sitter är det omöjliga {#lang_emotions_demon}

• hemlis

Hej!

Det var länge sen jag skrev, men mina extraslag är som vanligt, för j-a i mellanåt.
    Men jag har verkligen lärt mig leva med dom, haha, tänk att jag skulle kunna skriva detta, ni som vart med ett tag vet ju

Jag trodde aldrig det!!! Men visst hoppas jag att dom ska försvinna helt, men det verkar inte så.

Allasväl, jag är precis som du, det skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg!
    Jag är också en orolig själ, vad gäller sjukdommar iallfall! Och för mediciner och alla biverkningar jag tror jag ska få
    Jag har valt att inte äta mediciner, trots mena frekventa x-slag, ganska ofta har jag det vart och vartannat slag.
    Alltid när jag går och lägger mig, ligga på rygg och vänster sida är så irriterande, då får hjärtat spel och om jag tränar (som jag gör ofta) så slår pulsen som bästa när den går upp, men så fort jag drar ner på tempot så hoppar hjärtat jättemycket!
    Men jag är inte rädd, så det hindrar mig inte från träning som det gjorde förrut och festa gör jag också ibland
    Extraslagen kan bli lite värre ibland, men efter allt jag prövat att göra och inte göra så blir det ingen skillnad, så nu struntar jag i att tänka så och hjärtat får väl ha sitt egna liv där inne.
    Bäst är det när jag jobbar eller gör mycker saker, då tänker jag inte lika mycket på det och känner det inte heller.
    Jag vet precis hur det känns att sitta och känna på pulsen och man blir helt livrädd när det slår ojämt och har sig.

Ska öppna en fortsättningstråd innan helgen. då den här går ut.......igen! Tiden går så fort!

• hemlis

Hej hopp, trodde den här tråden var nerlagd! Men det verkar som fl har slutat med sånt och låter alla trådar leva kvar Mitt hjärta är riktigt bra sedan jag skrev sist, även fast det flippar ur lite ibland. men det går inte att jämföra med hur det var förr!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8