Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
Hej hej!
Blomsterflicka - jag känner mig igen som du skrev. Jag har också problem med mina massiva extraslag som vill aldrig släppa taget om. Har haft det i 1,5 år nu och då menar jag att ha frekventa x-slag hela tiden. Innan brukade jag få bara då och då, inget att bry om. Har tagit 24 timmars ekg två gånger, den första visade nästan inget för då hade jag fåtal x-slag. Sen när det förvärrade sig så fick jag genomgå en ny 24 timmarsekg och där såg man att jag hade mycket VES men de tyckte att det behövdes inte ytterligare undersökningar.
Men i december blev x-slagen konstiga, jag började få flera i rad, hårda slag, känns som att de "darrar" innan hjärtat slår normalt.. Blev verkligen rädd så vi for till akuten och typiskt att då hade jag inte såna x-slag utan mer vanliga x-slag. Fick i alla fall remiss till UL och har gjort UL för några veckor och då tyckte sjuksköterskan att det såg bra ut. Skulle få intyg på det, har inte fått något. Tydligen är mitt hjärta friskt men jag tycker inte det. Det är svårt att acceptera när hjärtat krånglar så och det stör verkligen mitt liv.
När det gäller träning, ja jag brukar få x-slag. Tränar främst styrketräning och oftast får jag fåtal x-slag. Tycker att det är okej att träna men om jag ska träna kondition som tex Crosstraning eller raskt promenad på löpbandet och när pulsen är högt då brukar jag få hårda x-slag att jag var tvungen att ta det lugnare. Är liksom rädd att anstränga mig till max när det gäller kondition. Vill ju jättegärna få bättre kondition :-/
Jag misstänker att det är stressen som gör så att jag får massiva x-slag och sen brukar det också handla om psykiskt, desto mer man tänker på det desto oftare får man x-slag. Det är jättesvårt att släppa tankarna.