Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

KattenFräsmorr skrev 2009-02-02 21:50:23 följande:
    Nu har jag också hittat hit! Vad bra att du startade en ny tråd!Antar att jag fått bekräftat att mina extraslag är stressutlösta iaf. I går kväll fick dottern tag på mina betablockerare (klantiga jag hade lagt fram min jobbväska då jag skulle åka till jobbet och däri låg några tabletter). Det blev att åka i ilfart till sjukhuset, sätta sond och ge henne kol. Har suttit uppe hela natten och haft koll på henne. Och som ett brev på posten har jag nu extraslag var tredje slag. Precis som det var i höstas igen! Är så glad att det gick bra med vår lilla tös, det är det viktigaste. Hoppas nu bara att mitt hjärta lugnar sig snart. (Och nu är ALLA mediciner i säkert förvar i det låsta medicinskåpet!)
    Huuu vad otäckt skönt att det gickbra.
    Har en skruv lös
  • 78Misan

Här är det lite upp o ner har ju haft en längre riktigt bra period men nu i 2 v så har min magkatarr samt mina magsmärtor varit värre o det har gjort för j*vla ont o nu är xtraslagen här igen o jag känner dom en stund innan jag får ont.

Har en skruv lös
  • 78Misan
    KattenFräsmorr skrev 2009-02-05 22:08:47 följande:
    snartvår - välkommen hit till alla skuttande hjärtan . Har en arbetskamrat som hade hjärtmuskelinflammation för ca fem år sedan. Hon klagar också över extraslag då och då, särskilt då hon är trött och stressad. 78Misan - är det så att man kan få extraslag av magkatarr/sura uppstötningar? Min dr frågade väldigt ingående om min magkatarr då jag sökte för extraslagen i höstas. Tack för alla snälla kommentarer om min dotter! Den enda sviten hon fick var att hon blir lite ledsen i ögat då man pratar om doktorn och slangen i näsan. Men hon är ju så liten så jag hoppas hon glömmer snart. Extraslagen på mig är borta igen och det känns så skönt, var rädd att det skulle bli som i höstas igen.
    Om det är just pga magkatarren enbart det vet jag inte men om man har haft ont väldigt länge så "vänjer" man ju sig men doktorn trodde att mina magsmärtor ofta utlöste det. Jag vet inte om det kan va undermedvetet ångestframkallande att ha så ont..... kanske.

Jag tycker ju annars att jag "mår bra" men om jag verkligen rannsakar mig själv så har jag faktiskt ont mer eller mindre dygnet runt. Detta började ju för ca 4½ år sedan.
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    Tilt skrev 2009-02-20 12:23:38 följande:
    hej shinna :)
    *vinkar* hej Tilt hur är det med dig då?
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    Tilt skrev 2009-02-22 15:31:23 följande:
    tjena misan :) Jo men det är bra med mig, tackar den som frågar.Hur är det själv?Om man går in på extraslag så är det bara bra. Inträffar nästan aldrig längre och gör det det så är det ett par ynka slag sen är det bra. Mycket skönt :) Tror jag har mycket att tacka mitt nya jobb som är väldigt fysiskt så konditionen blir bättre och bättre (och magen mindre och mindre) så finns inte så mycket att klaga på:)
    Jo då det är bättre, jag lkänner av mina xtraslag vid förkylning/infektioner och vid mens och om jag sovit dåligt under en längre period annars är det bara nåt enstaka då o då
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    Carpe diem1981 skrev 2009-02-23 18:46:15 följande:
    78Misan skrev 2009-02-22 18:10:42 följande: samma här, känner av dom mest kring mensperioden och vid förkylningar och infektioner, samt när jag sovit dåligt, men nu har jag haft så ont i bröstet den senaste tiden så nu börjar man bli orolig för det..suck..alltid ska det vara nått
    Japp jag blev jättenojjig för ett tag sedan..... hade så ont i bröstet....... bad mannen massera lite med babyolja och JO vissst va jag ÖM så ÖM i musklerna
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    hemlis skrev 2009-02-23 21:59:34 följande:
    Då har jag mens, infektioner och sömnproblem jämt Jag har verkligen mycket extraslag, för jättelänge sen, typ ett år eller nåt hade jag ett uppehåll (i då jag inte kände av x-slagen så mycket) men sen har det aldrig blivit så igen, dom är helt omöjliga och jag tror faktiskt det kommer stanna för alltid.Kan bara inte fatta vade det var som gjorde att det helt plötsligt kom, hoppas det bara förvinner en dag lika plötsligt *drömmer*Huvudsaken är att jag lärt mig hantera dom bra och de påverkar inte min livskvalite som tidigare, jag vägrar!!Kommer du ihåg Carpe, vi var verkligen livrädda ochhade verkligen dödsångest båda två?!Har du också lika mycket fortfarande?Jag trodde mina skulle ge med sig lite när jag slutatde amma och hormonerna skulle stabilisera sig lite, men icke då!
    hjärtläkaren sa till mig att en 5 eller 6 år kunde man räkna med innan det lugnade ner sig
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    snartvår skrev 2009-02-25 11:35:52 följande:
    hej!LiBä007Låter skönt med semester hela vecka 12. Ja det är väl så som du säger att man får lära sig leva med detta. Jag tycker att man tyvärr blir lite ängslig. Vi tittar lite på resor i sommar men jag kan känna att jag inte vill flyga och vara utomlands när jag inte mår bra. Men det är väl bara att ta sig i kragen.Ha en bra vecka.
    Jag va oxå orolig när vi åkte för ett år sedan men jag hade överlag mindre xtraslag under den resan än vad jag haft hemma Nu åker vi till  Lanzarote den 9 mars och det ska bli sååååååå skönt att komma bort från allt o få SOOOOL
    Har en skruv lös
  • 78Misan

Hallå i tråden nu är jag hemkommen efter 1 vecka sol o bad semester på Lanzarote Denna gången gick det ännu bättre inte så mycket xtraslag alls under resan trots en 2åring som pendlar mellan att va en gullunge till en pitbull med pms

Har en skruv lös
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8