Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
Hej alla skuttiga små hjärtan. Hälften av er vet nog inte vem jag är men jag figgurerade en hel del i denna tråd när jag var gravid för 17 månader sedan och väntade min son. Har bytat nickname hette Shinna förut Ts du kanske kommer ihåg mig?
I vilket fall som helst så fick jag fruktansvärt mkt extraslag när jag blev gravid från att inte ha haft dessa problem förut/tidigare i mitt liv. Det började i vecka 13 i min graviditet och höll sig sedan kvar resten av tiden ända fram till förlossningsdagen!!
Jag mådde fruktansvärt dåligt under hela min graviditet pga detta, fick problem med sömnen (pga alla extraslag som jag INTE lyckades somna ifrån eller fokusera bort på annat vis), problem med panikångest och generaliserad ångest. Efter min förlossning fick jag dessutom en förlossningsdepression pga all stress jag upplevt under min graviditet. Extraslag är fruktansvärt påfrestande för psyket och det är svårt att lära sig att leva med det, som mitt liv ser ut idag så blir jag inte hälften så rädd av extraslagen som jag blev i början när allt detta startade, jag kan fortfarande känna panikkänslor när dom kommer och bli rädd, få tankar som att jag kanske är allvarligt hjärtsjuk och att läkarna inte hittade felet, med mera..ja ni hör ju vilka hjärnspöken man kan få av detta fenomom kallat extraslag*skrattar* Man får försöka slappna av och inte lägga så mkt vikt i det hela, lättare sagt än gjort, javisst, men det finns inte så mkt att göra åt saken dessvärre bortsett från beta-block, undvika viss kost, med mera. Skönt att se att denna tråd finns kvar och att det finns fler därute som mår och känner som jag*kram på er alla*