Inlägg från: snartvår |Visa alla inlägg
  • snartvår

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej på er alla!
    Har läst eran tråd länga av och till men har aldrig kommit till skott att göra något inlägg. Känns skönt att höra att det finns fler med samma besvär. Mina besvär kom som ett brev på posten i september jag blev inlsggd på hia pga att man oxså hittade ST sänkningar på ekgt som togs. oxså blivit insatt på seloken som er andra.Det visade sig sedan att det varit en hjärtmuskelinflammation då ekg efter några månader blev normalt igen men extraslagen kommer och går. De är bättre i bland men sedan kommer de lika snabbt tillbaka. Det är konstigt med dessa extraslag

• snartvår

Hej på er alla!
    Har läst vad ni skrivit men haft data haveri. Blomsterflicka jag förstår pricis hur du känner´. Hoppas du mår bättre.Det är jobbigt att aldrig veta hur dagen blir. Börjar dagen med extraslag sitter dom oftast i hela dagen. svårt att få klarhet i vad de kommer av. Jag tycker dock att det blir sämre innan mens. Det är då det är som värst för mig.
    Hoppas ni alla får en bra helg

• snartvår

God morgon på er!
    Jag känner inte av extraslagen mer när jag dricker alkohol men däremot får jag hjärtklappning efter. Jag försöker oxå leta samband med vad som utlöser alla extraslag men har ännu inte hittat några. Vissa dar kan jag bara ha enstaka extraslag medan andra dag är helt omöjliga utan någon som helst skillnad på vad jag har gjort. jag känner nästan aldrig av mina i vila men däremot när jag har varit ute och gått ex men jag känner även av dessa när jag motionerar. Även när jag gör vissa armrörelser. Det är trist med dessa eländiga hjärtan. Det verkar son det är mycket vårdfolk på tråden. Jag jobbar ochså inom vården. hursomhelst tror jag att stress och motion påverkar så jag försöker att motionera regelbundet vilket jag tidigare inte gjort samt dra ner på tempot fast jag inte tycker att jag stressar. Jag besveras av sves vad har ni andra? har ni andra haft besvär länge eller kom det bara en dag som för mig?
    trevlig helg på er!!!!

• snartvår

Hej på er. Låter inte roligt att höra att extraslagen sitter i 5-6 år!(jag blir matt)
    Jag hoppas varje gång jag har perioder då jag är bättre att de är borta men så visar det sig aldrig vara.
    Jag tycker man inte får något riktigt svar av läkarna heller vad det kommer sig av?
    Det är trist att inte få må som man brukar:(.
    Men det är väl bara att hoppas att de försvinner en dag.

• snartvår

hej!
    LiBä007
    Låter skönt med semester hela vecka 12. Ja det är väl så som du säger att man får lära sig leva med detta. Jag tycker att man tyvärr blir lite ängslig. Vi tittar lite på resor i sommar men jag kan känna att jag inte vill flyga och vara utomlands när jag inte mår bra. Men det är väl bara att ta sig i kragen.
    Ha en bra vecka.

• snartvår

Hej! massa ccc. Vad tråkigt att höra. Hoppas att att det går bra i morgon och att din pappa piggar på sig. Sköt om dig.

• snartvår

Hej på er alla.
    Är det någon som har kännt att hjärtat helt plötsligt slår snabbare 5-15 slag för att sedan återgå i normal takt?
    Hoppas att ni haft en bra helg.

• snartvår

Det är så jobbigt med dessa extraslag i bland.
    Själv känner jag nästan aldrig av dom i vila, men då jag är ute och går eller är i farten är dom ett otyg. Man blir så trött på dom.

• snartvår

kattfräsmor det låter underbart!! jag håller tummarna varje dag men det hjälper inte:(

• snartvår

Hej alla!!
    Hur är det med era skuttiga hjärtan. Peppar peppar har jag haft en bra period på 14 dagar nu. Skönt. hoppas att ni mår bättre ni andra oxså.
    Jag känner igen mig Carla. det blir som en ond cirkel mår man bra så väntar man på att eländet ska komma tillbaka och det är svart att fatta när det är som värst att det faktiskt inte är farligt. det känns ju som slutet är nära

• snartvår

Hej!
    jag tror att det handlar om att försöka tänka på annat och sluta vara orolig och stressa. Sedan är det nog som tidigare är skrivet att har man fått extraslag är man nog mer känslig att få dessa utlösta när det är mycket omkring än och vid oro. Jag tror också att man inte ska lyssna på för mänga då alla har olika åsikter om det mesta. Man måste försöka lita på sin DR och bli lugn med beskedet att det inte är farligt och att man ska leva normalt. MEN det är svårt i bland. Sedan ska jag erkänna att jag själv motionerar endast med promenader för jag mår inte bra av gå på stepp och springa jag får massa mer extra slag då.
    Trevlig Helg

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8