Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
FiHoppar in i tråden - fick - ironiskt nog - mina xtraslag/hjärtrusningsproblem efter att jag felaktigt ordinerats betablokerare! Jag kom till sjukhuset för jag hade så ont i bröstet (förmodligen muskulärt + magen efter en längre antibiotikakur) - min puls ville ej gå ner under 100 (gillar inte sjukhus!) - vilket oroade den unga AT-läkaren. Jag försökte med att men jag får lätt hög puls om jag är orolig (d v s jag kände absolut inga obehag) - -"nja, det är ju inte riktigt normalt att den inte går ner under 100 sa hon!". Ja men jag är jätte stressad försökte jag.... I vilket fall så fick hon till slut mig oroad & tyckte vi skulle försöka säk´nka den med beta blokerare! + att hon satte mig på en låg dags dos i väntan på utredning om jag hade ämningsomsättningssjukdom. Pest & pina - pulsen gick ner men fick hemska mardrömmar, nattliga hjärtrusningar etc etc. Fick då en depå betablokerare som bara gjorde saken än värre. Tröttnade & slutade med den på eget bevåg - varpå jag fick konstant hög puls & vid detta laget SÅDAN ångest & sov ingenting.....
Summa sumarum så småningom hamnade jag hos hjärtläkare som sa att jag var frisk som en mört & bara tyckte att mitt retledningssystem var lite känsligt & förmodligen alltid varit så! Nu är det bättre men får obehgliga xtraslags attacker & hjärtrusningar då jag måste ta inderal. Men det värsta av allt är att allt detta utlöstes av en nervös AT-läkare som var väl snabb med att medicinera! Sedan är det ju svårt astt veta vad som är medicin och vad som är ångest av oron - men jag har aldrig före detta upplevt ngr problem med mitt hjärta & nu för tiden känner jag ofta på puilsen, känner av obehagliga slag etc. & framför allt så känns det som mitt hjärta fungerar annorlunda än innan allt detta även vid ansträning - för minsta lilla är jag pang bom uppe i 140 - 150! Visst att jag alltd lätt har fått hög puls av rädlsla, ansträning etc men den har sänkts i samma stund som ansträningen eller obehaget upphört. Nu tar det lång tid för hjärtat att "varva ner".
Oj - detta blev mega långt - hoppas ngn orkar läsa... ville bara dela med mig!
En annan fråga - har märkt att mitt känsliga hjärta reagerar på om jag har ont i nacken & så även uppsvälld/orolig mage. Ngn som känner igen detta?
Så stå på