• exiteme

Pärlgalningarna laddar inför våren - del 15

Välkommen in till pärlgemenskapen här på FL. Många av oss är mer eller mindre besatta av vära älskade pärlor. Varning är utfärdad, risken att fastna i pärlträsket är stor, men varmt välkomna in i gemenskapen!

För bra information om butiker (på webben och IRL) se www.parlplatsen.se och www.parlguiden.se

• Svar på tråden Pärlgalningarna laddar inför våren - del 15
  • MiniMej

Lilla K :tack, dom va jättefina=)

• Mochride

Var ett tag sen det blev några smycken men igår lämande jag in en beställning och hoppas på att få den i slutet av veckan. har varken haft pärlor eller inspiration men nu börjar det komma tillbaka igen.

• Pyttisens mamma

maggan75 skrev 2009-02-07 16:29:30 följande:

Är det ngn som vet om det är samma tag hos fru pärla som hos bara pyssel ??www.fruparla.se/product_info.php?products_id=...www.barapyssel.se/shop/item_show.php...
    ingen aning, men de ser ju väldigt lika ut, och måtten är de samma!
  • maggan75
    Pyttisens mamma skrev 2009-02-07 19:38:56 följande:
    maggan75 skrev 2009-02-07 16:29:30 följande: ingen aning, men de ser ju väldigt lika ut, och måtten är de samma!
    Ja , har du de från fru pärla ?? Jag har från bara pyssel..... tyckte de var mjuka eller är det jag som tar i för mycket när jag stansar ?
  • Pyttisens mamma

maggan75 skrev 2009-02-07 19:40:01 följande:

Ja , har du de från fru pärla ?? Jag har från bara pyssel..... tyckte de var mjuka eller är det jag som tar i för mycket när jag stansar ?
    nä, jag har dem inte, jag har bara de "ruffiga" från lilla pärlan.
  • maggan75
    Pyttisens mamma skrev 2009-02-07 19:53:24 följande:
    maggan75 skrev 2009-02-07 19:40:01 följande: nä, jag har dem inte, jag har bara de "ruffiga" från lilla pärlan.
    så var det ju minnet du vet
  • BaraPyssel
    maggan75 skrev 2009-02-07 19:40:01 följande:
    Hyfsat mjuka är dom, men det blir snyggare än om dom är för hårda. Ett slag med hammaren eller två lite lättare. Slår man bara en gång så riskerar man inte att stansen glider på ytan och bokstaven blir ful.

//Joanna
  • Pyttisens mamma

maggan75 skrev 2009-02-07 20:02:32 följande:

så var det ju minnet du vet
    inte kan väl du förväntas ha koll på vad jag har hemma i mina lådor... :)
  • maggan75
    BaraPyssel skrev 2009-02-08 09:33:54 följande:
    Hyfsat mjuka är dom, men det blir snyggare än om dom är för hårda. Ett slag med hammaren eller två lite lättare. Slår man bara en gång så riskerar man inte att stansen glider på ytan och bokstaven blir ful.//Joanna
    Tack ,tänkte att du skulle dyka upp i tråden
    Pyttisens mamma skrev 2009-02-08 14:04:18 följande:
    maggan75 skrev 2009-02-07 20:02:32 följande: inte kan väl du förväntas ha koll på vad jag har hemma i mina lådor... :)
     Ha ha klart jag ska ha koll Närå men jag har för mig du visade tagsen du köpt
Svar på tråden Pärlgalningarna laddar inför våren - del 15