• Anonym

Jag måste börja jobba på McDonalds en tid:/

Vet inte varför men alla ser ner på mig då jag inte hittat ett annat jobb för tillfället och måste börja jobba på just McD. Har bara hört negativt om det jobbet! Stress,dåligt betalt etc. Är det verkligen så dåligt? Finns det nåt positivt? Kan nån säga nåt bra om att jobba för det kedjan innan jag går under här:(

• Svar på tråden Jag måste börja jobba på McDonalds en tid:/
  • God cares

TS: När ska du börja jobba? Är nyfiken på hur det gått för dig!

Jag jobbar på McD sedan 1,5 år tillbaka. Mitt ställe är drive thru och nu har jag lärt mig alla stationer dvs drive thrun, köket och kassan och då blir det mycket roligare än att bara kunna t.ex kassa! Det roligaste med jobbet är att man träffar så mycket människor. Även om man bara träffar dem helt kort så har man en chans att göra folk lite gladare genom att le och vara trevlig.
    På min restaurang är det många unga, jag fyller 24 i år och är faktiskt bland de äldre.. någon är 30-35 år men de flesta yngre än jag och vår nya restaurangchef som snart ska börja är 22 år. Men det är ju så olika från restaurang till restaurang!
    En annan sak som är jättebra är att man lär sig göra flera saker på samma gång (särskilt i drive thrun) och flexibilitet är ju alltid bra att ha.

När jag berättar för folk att jag jobbar på McD skäms jag ganska mycket själv (har försökt komma därifrån/söka andra jobb mer eller mindre aktivt i typ ett år) men de jag berättat för har aldrig sagt något nedlåtande eller talat illa om det.

Lycka till!

• Fjärilen72

Började jobba på McD sedan December 2007 - December 2008, slutade för att jag skulle plugga och flytta till en annan stad.

Var på besök på min gamla restaurang för ett tag sen och det var verkligen superkul när alla medarbetare kom fram, kramade en och var allmänt glada. Min erfarenhet är att man får en sån sammanhållning på restaurangen och att man har så kul att man oftast kan vifta bort de idioter som dyker upp då och då.

Jag har tidigare jobbat på andra restauranger, cafeér osv och jag har haft samma lön och samma stress på de tidigare jobben med så det är inte så stor skillnad.

Att jag hade en underbar restaurangchef gjorde ju inte det hela sämre heller. :) Hoppas verkligen du kommer trivas på ditt nya jobb och du, försök gå in för det med en positiv inställning så blir allting så mycket roligare. :)

• Emmagumsan

jag sökte mcdonalds idag faktiskt. varit arbetslös 2 mån. måste ge det en chans iaf. lycka till!

• Anonym

Mcdonalds är en väldigt tungt vägande merit att ha i sitt cv!

• Annica med A 03 och L 05

Jag har hört att det är en jättebra merit att ha med i sitt CV! Min chef jobbade på McDo i flera år och gick chefsutbildning genom dem och har därefter haft många ansvarsfulla jobb. Visst hänger det på personlighet och ledarskapsförmåga också, men hon säger att det som lett henne till de senare jobben är just för att många arbetsgivare blivit nyfikna på henne när de läst att hon har jobbat på McDo!

• Anonym (nickenyfik)

Jag ska provjobba på måndag nästa vecka... e riktigt nervös. men det ska väl gå..

• Arga Klara

Det är väl för fan inget att skämmas för att jobba på McDonalds!

• Anonym (Bra jobb!)

Absolut inget fel med McD. Det var det dummaste jag hört! Idag iaf!! De följer fackavtal och svenska lagar. Du har fått ett bra jobb! Jobba på och var nöjd. Det finns många som inte har något jobb öht... Lycka till!

• djps

jag jobbar på mc donalds nu och har inget emot det väldigt många goa arbets kamrater och det är inget dåligt går du in med den synen då blir du inte kvar länge men jag sa när jag skulle börja för 9 år att jag skulle bara jobba 1 år men jag trivdes och stannade kvar nu jobbar jag som matsalsvärd (även kassa ibland) och trivs enormt lönen är bättre nu än när jag började

ob1 20-00:59 18 eller 19 kanske det är
    ob2 01:00 till 06:00 36,10 där ob1
    lördag 16:00 till 01:00 ob1
    söndag 0600-0100 ob1

• Maskot

Mc Donalds är ett bra företag och jag tror att det är en jättebra merit för dig att ha i ditt CV. Var stolt över ditt arbete och företag, du gör helt rätt som tar jobbet! Lycka till!

• Selaine
    Maskot skrev 2012-03-28 22:02:58 följande:
    Mc Donalds är ett bra företag och jag tror att det är en jättebra merit för dig att ha i ditt CV. Var stolt över ditt arbete och företag, du gör helt rätt som tar jobbet! Lycka till!
    Ja, det vore ju iofs intressant att se om hon tog det eller ej... såhär TRE ÅR SENARE :)
  • Dripknot

Här är en till som har 5 år inom Burger King-koncernen i sitt CV. De flesta arbetsgivare ser det som en mycket bra merit och ett solklart bevis på att personen med denna merit vet hur det är att jobba HÅRT! Det är fan sant, jag bangar inte för något ute på arbetsmarknaden :) Har jobb idag, men inte inom snabbmat. Men under åren där lärde jag mig sjukt mycket och utvecklades mycket som person.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Anonym skrev 2009-02-02 22:29:21 följande:
    Svar på #2
    tyvärr får man inte gratis mat! man får betala!SÅ jäkla dåligt!
    Precis! Man får betala genom löneavdrag. De skift jag jobbade mer än 5 timmar drogs det 62:- på lönen för mat. Dock kunde jag undvika det genom att skaffa läkarintyg på att jag inte kunde äta restaurangens mat, utan fick ta med mig egen matlåda. Det gick galant, jag var ändå trött på den mat jag arbetade med dagarna i ända. Drickan var dock gratis och till för alla anställda. Vill man inte betala för maten man ska äta på sin lunch/matuppehåll så är det enda sättet att skaffa läkarintyg.
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Selaine skrev 2012-03-28 22:05:09 följande:
    Ja, det vore ju iofs intressant att se om hon tog det eller ej... såhär TRE ÅR SENARE :)
    Haha :P
  • MeraMia

Jag jobbade på McDonalds 2001-2004. Jag stormtrivdes med arbetskamraterna och umgås med flera av dem än idag. Är du kvar där ett tag så får du säkert vänner för livet.

Jag var stolt över att ha fått jobb där eftersom han som intervjuade mig visade på högen av ansökningar som han hade att gå igenom. Jag fattade att han hade MÅNGA intervjuer efter mig och tänkte att det var kört, men jag och en kille till fick jobb! Min restaurang brukade få i snitt en jobbansökan om dagen, så jag störde mig väldigt mycket på alla som sa att "i värsta fall är det väl bara att ta ett McDonalds-jobb" som att det var lika enkelt som att köpa mjölk.

Det är stressigt och hårt, men är du stresstålig så är det inga problem. Efter ett tag så kör man bara på och gör det som ska göras.

Och du får säkert träffa flera kändisar! Flört   

Svar på tråden Jag måste börja jobba på McDonalds en tid:/