• Åja81

Skulle vilja se bilder hos er som har hörnspis!!

Ja, vi håller på med vårat kök, och nu ska jag få spisen i hörnet, snart ska snedväggen där byggas upp och jag skulle vilja ha lite inspiration om hur man kan ha det bakom spisen, alltså, avställnigsyta eller en rolig hyllkant eller nåt i kakel...vill gärna se bilder på detta så jag vet hur jag ska beordra dom hur dom ska bygga!!

• Svar på tråden Skulle vilja se bilder hos er som har hörnspis!!
  • jenny b

finns bild i mitt galleri....

det jag ångrar ni i efterhand är att vi inte la samma sten på hyllan bakom spisen som vi har bänkskiva i...

• Åja81

Jättefint!! Det verkar som om dom flesta har sådana hyllor, det får nog bli så..
    men vad har du för nåt på hyllan då? Samma kakel som det andra? det tänkte nog jag ha..Lite fräckt att ni satt kaklet på andra hållet på kanten, tål ju att tänkas på..
    Snygg spisfläkt, vi kollar på fläktar just nu och jag har fastnat för just sån modell...

• Susanne905

Bild finns i galleriet. Hällen i hörn med bänkskiva i valnöt.

• jenny b

Åja81 skrev 2009-02-04 16:11:19 följande:

Jättefint!! Det verkar som om dom flesta har sådana hyllor, det får nog bli så.. men vad har du för nåt på hyllan då? Samma kakel som det andra? det tänkte nog jag ha..Lite fräckt att ni satt kaklet på andra hållet på kanten, tål ju att tänkas på..Snygg spisfläkt, vi kollar på fläktar just nu och jag har fastnat för just sån modell...
    ja det är samma kakel som ressten av köket... har bara en liten kruka med en kaktus i där just nu, har inte riktigt hittat rätt sak & ha där ännu...

fläkten är en appaliance, men gorenje har en likadan, är inte dyr...kan skicka en länk om du är intresserad...
  • 090113 1
    Spis

har nog ngn fler bild i mitt galleri
  • 090113 1

Jag tycker det är jättebra att ha spisen i hörnet......i varje fall i vårt lilla kök. Vi ryms bra på alla sidor om när vi står många och gör mat.

• Cluedo

Vi hade det innan vi byggde om(igen). Har nog några bilder på den i galleriet. Vi byggde spiskåpan själva och målade den med sand för att den skulle se äkta ut...
    Jag var nöjd med hörnet, en det enda är att man ju är frånvänd från de anrd ai köket, om man ska prata ex. nu är vi snart klara med det nya köket....sim har en stoooor köksö i mitten istället

• Joonas

Problemen med spis i hörnet är bland andra att det är jobbigt för den som står vid spisen att behöva flytta sig varje gång någon ska ha ngt i lådor eller skåp till höger eller vänster om hällen. Man kan inte heller vara två om matlagningen, enbart en kan röra i grytorna

• mn75

Joonas
    Jag har inte upplevt ditt "hörnproblem", men då finns det ju bara lådor på vänstra sidan om min spis. Och i den raden är det samlat plastbunkar, stekspadar, skärbräden och överst en kryddlåda.
    Men det där är så stor skillnad på hur bra hörnspislösningen funkar beroende på kökets storlek/form osv. Jag känner ju inte mig instängd i ett hörn när jag står vid min spis, men då har jag ju fönster på bägge sidorna om den Vilket jag tycker är praktiskt, för då kan jag ha koll på Isak när han är ute och leker + att arbetsytan känns större än om jag skulle ha högskåp ovanför arbetsytan

Svar på tråden Skulle vilja se bilder hos er som har hörnspis!!