Kan man jogga med "vanlig" vagn?
Man ser alltid folk jogga omkring med såna där barnvagnar som har tre hjul.
Jag har en vagn med fyra hjul... en Brio Duo. Funkar det att jogga med en sådan? Eller blir det knas?
Man ser alltid folk jogga omkring med såna där barnvagnar som har tre hjul.
Jag har en vagn med fyra hjul... en Brio Duo. Funkar det att jogga med en sådan? Eller blir det knas?
Min man har sprungit med vår vanliga vagn, med fyra fasta hjul, en Teutonia Rocky, så det är klart att det går. Den stora nackdelen är att vagnen blir smutsig, därför skulle jag vilja ha en separat joggingvagn, som kan vara smutsig utan att det gör något.
blå fisk skrev 2009-02-03 14:32:12 följande:
Jag har joggat med vår Bugaboo, funkar jättebra! Underlaget bör väl dock vara någotlunda slätt (typ grusväg funkar bra men inte knölig skogsstig).
Okej! Tack, tack
Inte meningen att dubbelklicka, sorry
Det är inte alls dumt. Anledningen till att man inte ska jogga med en vagn med svängbart framhjul (som UJ) är att framhjulet kan ställa sig på tvären helt plötsligt, då tvärstannar vagnen.
Det gäller även om man låser hjulet, för då sliter man rejält på hjullåset och om det går sönder medans man joggar händer precis samma sak.
Det är inte alls dumt. Anledningen till att man inte ska jogga med en vagn med svängbart framhjul (som UJ) är att framhjulet kan ställa sig på tvären helt plötsligt, då tvärstannar vagnen.
Det gäller även om man låser hjulet, för då sliter man rejält på hjullåset och om det går sönder medans man joggar händer precis samma sak.
Oj, vad datorn var på hugget idag, två inlägg på ett klick