Serafin skrev 2009-02-04 22:54:51 följande:
God kväll tjejer!! Släpper mitt anonyma nick Lila nu! Min presentation är
iofs ganska anonym den med men inboxa mig gärna om ni undrar något ni inte vill fråga här! Har haft min kära vän T här på fika och det blev ett känsloladdat samtal... Positivt på alla sätt å vis! Hon kände på sig att jag ville ta upp något speciellt sa hon men ville berätta något själv först, hon är gravid!! Å vad glad jag blev för hennes skull! Kom nästan av mig men till slut tog jag upp det här att jag tycker att hon beter sig annorlunda när min sambo är med och berättade om våra tankar kring det. Hon ställde en massa frågor, äntligen!!, och det slutade med att vi båda satt och bölade hahaha Det känns så skönt att ha fått det här ur världen!! Vet inte om det kommer förändra nåt i praktiken eller om det alltid kommer att vara lite krystat men hur som helst är jag glad att jag ändå har sagt vad jag tycker... Ska tipsa sambon om medicinerna du nämnde M G men jag kommer ihåg att han pratade om nån medicin som det tydligen var en del biverkningar av men jag vet inte om det var dessa?? Ett tag åt han en (kommer inte ihåg namn) som han kände sig så trött av och som ändå inte hjälpte och nu tack och lov har det faktiskt blivit bättre i alla fall. Vet inte om det kanske hjälper att han numera tränar en hel del? Han har börjat styrketräna för han har fått lite ont i axlarna och det är ju inte så bra att slita ut dem Låter dock bra att använda humorn som medicin!! Fy vad läskigt!! Hoppas han åtminstone har solhatt på sig i framtiden om han ska hugg ved i solgasset ;) Själv ligger jag helst i hängmattan såna dagar hihihi Oj, nu blev det sent igen... Måste sova, ska ut och flyga tiiidigt i morgon bitti! Kram och god natt!!
Hejsan gumman!! Vad roligt att du valde bort din anonyma identitet...
O vad kul, både med din väninnas graviditet, och att du tog tjuren vid hornen s a s..

Skönt att ni kunde prata ut ordentligt, det bådar ju gott om inte annat..
Vad det gäller mediciner, så har de ju biverkningar..

MEN inte alla får biverkningarna.. Maken blev trött i början av medicineringen, men det gav med sig efter ett tag, skulle tro det tog ca en vecka... Sen tar det ju INTE bort all värk, men han slipper topparna i 9 fall av 10..
Jag vet inte hur det är för er, men det låter som om era sambos inte har ont av värme?? Mikael tål inte värme, nog för att han tål det bättre nu än när vi träffades, men fortfarande är det inte 100.. O med värme menar jag att hans BEN och FÖTTER inte får bli varma, inte ens "normalvarma"..
Det där med axlarna känner jag igen.. Mikales ena axel blev dålig nu i höstas, han kunde inte bruka den alls och hela armen domnade bort osv..
Efter många om och men fick vi ordning på det, men det gav sig inte förrän jag fick ta över o köra rullstolen åt honom i ca 2 veckor..

TRO mig, det var inte det lättaste att få honom att tillåta det..

Ja just ja, det krävdes ju även läkarhjälp, med först lite Diklofenak, sen blev det cortisonsprutor.. NEJ han e inte helt oki än, men han är liite tjurskallig med att gå tillbaka igen...
Kraam