Första barnet oktober 2009
Här samlas vi som förhoppninsvis blir mammor för första gången i oktober 2009.
Välkomna!
Här samlas vi som förhoppninsvis blir mammor för första gången i oktober 2009.
Välkomna!
Hej å välkomna alla nya!
ÄnglaLi - hur kom det sig att du fått göra vul före inskrivning? Har du gjort IVF?
Trippel - du och jag har samma datum ser jag. Vad togs det för prover hos BM? Blodvärde och blodsocker? Jag har hört att alla inte ens tar ett gravtest? Om jag får fråga varför är du orolig för din vikt? Och varför ska du göra ett vul så tidigt?
Själv så tog jag ytterligare ett gravtest idag på jobbet men det ska inte hända igen, fattar inte riktigt varför jag gjorde det ..;)
Jag mår ganska bra, är lite mera trött än vanligt och mår lite illa men annars är det inget. Ibland känner jag typ som menssmärtor.
Ha det gott alla!!
Fridafia:
Hon tog socker, hb, blodtryck, äggvite i urinen och skickade in ett klamydia test.
Vikten är jag nojjig över för att jag har ett BMI på över 35, alldells för mycket.
Jag frågade om hon kunnde ta ett grav test på mig annars hade hon inte gjort de på mig heller. Vul:et vill jag göra för att jag är nyfiken. tänkte försöka boka in ett i vecka 11.
Hej! Fick idag efter 15 månader mitt efterlängtade plus, med BF 22 okt. Hoppas att det är ok att jag hänger med i er tråd!
BF oktober 2009
1: Theka
2. höstbarn
3: Fajp
4: ÄnglaLi
5: Furix, Zaralisa, Minifer
6: annki 81, BiiDii
7: vinterbarn 09 10, Mellif, Loppan87
8: aspie
9: tiptoe, MHJ
10: aija, Snowsee
11: Fridafia, Höstlilja, Trippel
12:
13: Miixs
14: Suzzie, Nekogirl
15: RedRose
16: Tiger86
17: Tigern77, maz79
18.:saanas
19:
20: Simi82, Lulefilur
21:
22: EK83, Flicka81
23: Hundtjejen26, All, Floff
24: FruganL
25: Emilia007
26:
27:
28:
29:
30:
Välkommen flicka! Och jättegrattis!!!! Härligt =D
Jag ska på Vul imorgon (7+1 då) och det får jag betala glada tusen spänn för. BM sa det var KÖRT på sjukhuset för att de går på knäna
Jag ska göra ett VUL om tre veckor, 300kr på KK.
Ringde bara och bad om det och fick det, men det är nog inte barabara, för jag har en jornal där. Fick ett MA i november som de skrapade ut. Det dog i vecka fyra-fem och kroppen började reagera nio veckor senare. DET gör jag inte igen och därför ska jag ha ett VUL.
Annars har de nog ganska mycket att göra och finns det inga skäl att tro att något är fel, så är de lite restriktiva. Det ökar ju deras arbetsbörda. Men samtidigt tycker jag nog man ska få rätt till att göra ett om man själv känner att behovet finns.
Jag fick ett MF för typ 4 år sen.. undrar om det skulle vara skäl nog att få beviljat ett VUL någonstans? Vill verkligen se att allt är okej denna gång!