• vinterbarn 09 10

Första barnet oktober 2009

Här samlas vi som förhoppninsvis blir mammor för första gången i oktober 2009.

Välkomna!

• Svar på tråden Första barnet oktober 2009
  • Fridafia

Hej å välkomna alla nya!

ÄnglaLi - hur kom det sig att du fått göra vul före inskrivning? Har du gjort IVF?

Trippel - du och jag har samma datum ser jag. Vad togs det för prover hos BM? Blodvärde och blodsocker? Jag har hört att alla inte ens tar ett gravtest? Om jag får fråga varför är du orolig för din vikt? Och varför ska du göra ett vul så tidigt?

Själv så tog jag ytterligare ett gravtest idag på jobbet men det ska inte hända igen, fattar inte riktigt varför jag gjorde det ..;)
    Jag mår ganska bra, är lite mera trött än vanligt och mår lite illa men annars är det inget. Ibland känner jag typ som menssmärtor.

Ha det gott alla!!

• Trippel
    Fridafia skrev 2009-02-17 17:59:16 följande:
    [citat]
    Trippel - du och jag har samma datum ser jag. Vad togs det för prover hos BM? Blodvärde och blodsocker? Jag har hört att alla inte ens tar ett gravtest? Om jag får fråga varför är du orolig för din vikt? Och varför ska du göra ett
  • Trippel
    Svar på #141
    Fridafia skrev 2009-02-17 17:59:16 följande:
    [citat]
    Trippel - du och jag har samma datum ser jag. Vad togs det för prover hos BM? Blodvärde och blodsocker? Jag har hört att alla inte ens tar ett gravtest? Om jag får fråga varför är du orolig för din vikt? Och varför ska du göra ett
  • Trippel

Fridafia:

Hon tog socker, hb, blodtryck, äggvite i urinen och skickade in ett klamydia test.
    Vikten är jag nojjig över för att jag har ett BMI på över 35, alldells för mycket.
    Jag frågade om hon kunnde ta ett grav test på mig annars hade hon inte gjort de på mig heller. Vul:et vill jag göra för att jag är nyfiken. tänkte försöka boka in ett i vecka 11.

• Flicka81

Hej! Fick idag efter 15 månader mitt efterlängtade plus, med BF 22 okt. Hoppas att det är ok att jag hänger med i er tråd!

BF oktober 2009

1: Theka
    2. höstbarn
    3: Fajp
    4: ÄnglaLi
    5: Furix, Zaralisa, Minifer
    6: annki 81, BiiDii
    7: vinterbarn 09 10, Mellif, Loppan87
    8: aspie
    9: tiptoe, MHJ
    10: aija, Snowsee
    11: Fridafia, Höstlilja, Trippel
    12:
    13: Miixs
    14: Suzzie, Nekogirl
    15: RedRose
    16: Tiger86
    17: Tigern77, maz79
    18.:saanas
    19:
    20: Simi82, Lulefilur
    21:
    22: EK83, Flicka81
    23: Hundtjejen26, All, Floff
    24: FruganL
    25: Emilia007
    26:
    27:
    28:
    29:
    30:

• FiaFia
    ÄnglaMini skrev 2009-02-17 17:10:20 följande:
    Alright...jag har följt tråden sen den skapades...för jag har vetat ett tag att jag är gravid. Och nu när ni säger att det är några dagar som är kvar på listan =) så tänkte jag att jag kan hjälpa till eftersom jag ska ha den 4 okt! Jag är i vecka 8 (7+1) och har fått inskrivningssamtal 9 mars, men i fredags var jag på VUL och fick se det lilla hjärtat ticka!!!!! Vilken lycka!!! Så kul inför alla hjärtans dag och allt! För övrigt så mår jag väldigt bra, inget illamående här, och det ska man kanske vara tacksam för!
    Vi är oxå intresserade av att veta vad som gjorde att du gick och gjorde ett vul innan inskrivningen :)

Kan man tjata sig till ett vul av nyfikenhet?
  • Minifer

Jag ska på Vul imorgon (7+1 då) och det får jag betala glada tusen spänn för. BM sa det var KÖRT på sjukhuset för att de går på knäna

• fruganL

Jag ska göra ett VUL om tre veckor, 300kr på KK.
    Ringde bara och bad om det och fick det, men det är nog inte barabara, för jag har en jornal där. Fick ett MA i november som de skrapade ut. Det dog i vecka fyra-fem och kroppen började reagera nio veckor senare. DET gör jag inte igen och därför ska jag ha ett VUL.

Annars har de nog ganska mycket att göra och finns det inga skäl att tro att något är fel, så är de lite restriktiva. Det ökar ju deras arbetsbörda. Men samtidigt tycker jag nog man ska få rätt till att göra ett om man själv känner att behovet finns.

• Floff

Jag fick ett MF för typ 4 år sen.. undrar om det skulle vara skäl nog att få beviljat ett VUL någonstans? Vill verkligen se att allt är okej denna gång!

Svar på tråden Första barnet oktober 2009