Inlägg från: EmmaSofia |Visa alla inlägg
  • EmmaSofia

Hur tycker ni detta låter?

hej! har också tagit mig stora friheter, men har jobbat på rekryteringsföretag och då tyckte de att de skulle se ut så här. Viktigt att tänka på är att sätta det som företaget som ska anställa dig har mest nytta av först. Skriv gärna också inledningen att "såg att ni sökte XXXX till vilket stämmer helt med vad jag vill göra nu" eller nått. Texten innehåller alldeles för många "jag" men så mycket hinner jag inte peta just nu, middagen kallar :)

Mitt namn är.... och jag är 27 år. Just nu arbetar jag på Autotube i Ulricehamn med bearbetning av rör, maskinunderhåll och verktygsbyten. Detta är dock bara ett vikariat, varför jag kommer behöva nya utmaningar när detta går ut.

Utbildningen hjälper mig att få kunskap inom svetsning, ritningsläsning och jag tycker det är roligt att både montera och att svetsa. Jag vill gärna stanna in om industrin då det är där jag trivs bäst. Förutom de kunskaper som jag nömt ovan har jag lärt mig en hel del inom montering och tillverkning på industrierna jag har varit på. Kan även svetsa eftersom att jag har gått ca 4 månader på svetsutbildning på Lernia i Borås.

På gymnasiet gick jag handel och administrations programmet, men har arbetat större delen av mitt arbetsliv inom industrin, både med livsmedel och inom metallindustrin. Detta började jag med när jag var 17 år, först med sommarjobb, men med tiden även på andra lov och efter skoltid. Det kunde vara arbetssamt att kombinera studier och arbete, men jag trivs med att jobba och har lätt för att lära mig nya saker. Dessutom lärde den tiden mig att fokusera på uppgiften för att hinna med allt.

Jag bor i Aplared tillsammans med min man, vår dotter och hans två barn som vi har varannan vecka.Mina intressen är bland annat dessa underbara 50- och 60-tals bilar och allt som har med det att göra. Kanske kommer bilintresset från det faktum att jag är uppväxt med två bröder och tidigt blev lite av en pojk-flicka.

Jag ser fram emot att få komma på intervju.

• EmmaSofia

Tack för berömmet :) ett par personliga brev har passerat mina händer när jag jobbade på rekryteringsföretaget. Hjota om någon mer vill ha hjälp.

Svar på tråden Hur tycker ni detta låter?