• Mandyyy

Dum fråga?

Där är en fråga jag/vi får ofta, av allt i från vänner till nästan främmlingar.
    Och det är: " jahaaaa när kommer nästa barn då?"
    (oftast lite kaxig stämma i rösten)
    Vadå nästa? Jag känner mig nästan lite stött på något sätt.

Jag vet inte om det har med att vi är relativt unga föräldrar. Om man skaffar barn när man är ung så betyder ju det att man måste ha 4 barn inom några år..?eller vadå?

Nu är vår son som gäller, han är nu 1 & kommer vara det ett bra tag till.

Fler som ofta får denna frågan?
    Hur reagerar ni?

• Svar på tråden Dum fråga?
  • Mandyyy

Mandyyy skrev 2009-02-04 11:11:59 följande:

Svar på #9Jag vet inte..fördomar kanske. Att om man skaffar ett barn som är planerat så måste det ju betyda att man "råkar" skaffa en massa till.Jag vet inte..mest så jag känner..
    Oplanerat skulle det vara..:)
  • Morbid angel

Mandyyy skrev 2009-02-04 11:11:59 följande:

Svar på #9Jag vet inte..fördomar kanske. Att om man skaffar ett barn som är planerat så måste det ju betyda att man "råkar" skaffa en massa till. Jag vet inte..mest så jag känner..
    Tror inte alls att de som frågat tänker så,som sagt just denna fråga är väldigt väldigt vanlig,i stort sett alla föräldrar får den frågan
  • Reglementet

Det har inget med att du är ung förälder.

• sparco

Jag brukar ofta höra att det är dax för Albin att få syskon nu. Öööö, jaha, men vi kanske inte vill ha fler barn just nu... Går i skola och har haft ett flertal mf.

Andra runt om anser att de har rätt att påpeka massor, som att vi inte kan tänka själva känns det som.

• Jempajenny

Dottern är 5 månader, vi är 32 och 33 och får samma fråga! Värst var min bror som frågade "När kommer lillebror, då?" samma dag som vi kom hem från BB med Agnes. Dock med glimten i ögat...Flört

• salamanca

Säg att det här var ju så jädrans jobbigt att ni funderar på att köpa en katt unge istället men att ni inte bestämt er ännu

• Sommarkatten

buffybus skrev 2009-02-04 10:33:48 följande:

hade jag fått den frågan hade jag sagt "skit du i det" hehe
    både trevligt och moget svar...
  • Juhanna

Den där frågan har ju inget med din ålder att göra. Föräldrar oavsett ålder får den frågan

• MarieHJ

Absolut! Fick den senast igår kväll.. Men jag vill gärna lägga den mesta energin på min dotter nu. Om ett par år så kanske det blir ett till. Dottern är 8 mån.

Svar på tråden Dum fråga?