• Fairy79

Amningsstol

Är det någon av er som har en amningsstol som bara är inköpt och avsedd för amning. Håller fan på att bli tokig! Min familj och släkt håller på att lägger sig i om saker vi MÅSTE ha till bebben. Som en amningsstol, jag har bestämt att jag inte behöver en sån inte heller har jag tänkt å köpa ett skötbord till badkaret å då blev min mamma helt galen å var snabb på att lägga sig i. Hon har tom skickat ett mail till min sambo där hon ber att ska han prata med mig om denna jävla stol!
    VAD ÄR PROBLEMET!! å Vad är de som är så speciellt med denna stol!?

Är bara trött å vill ha lugn å ro i slutet av min graviditet!

Ursäkta språket men nu börjar jag bli jätte irriterad på att de verkar legetimt att lägga sig i allt alla andra gör!
  • Svar på tråden Amningsstol
  • Vasen

De har en amningsstol på mitt bvc. En helt vanlig fåtölj ser det ut som, ganska ful, i någon morden öronlappsvariant, men sköterskan visade stolt upp den. Förstår inte alls vitsen med det. En vanlig fåtölj, soffa, säng fungerar ju alldeles utmärkt. Hur fixade dina tjatande släktingar amningen om de anser att det behövs en speciell möbel? En fast och ganska stor kudde är ganska praktiskt dock .

• nyfikna mamman

Ha, ha, så rolig du är TS. Det kanske inte var meningen men det var det. SJÄLVKLART behöver du ingen amningsstol. JAg får associationer till USA där man inreder bebisrummet redan tidigt i graviditeten och då har en speciell lite romantisk stol där man kan sitta och sjunga vaggvisor för sitt barn samtidigt som man tittar på solnedgången genom panoramafönstret....

De flesta nyblivna mammor är inte ens hemma så mycket och är man det så har man antagligen en favorithörna i soffan redan innan man får barn. Jag tyckte det blev tungt i början så en amningskudde eller kanske bara en hög kuddar i olika storlekar som man kan böka till är bra. Om din mamma vill spendera pengar på er så finns det massvis med bra saker som man faktiskt behöver som till exempel säng, vagn, babyskydd, badbaljor, osv

• NY Swede

nyfikna mamman skrev 2009-02-04 16:03:17 följande:

Ha, ha, så rolig du är TS. Det kanske inte var meningen men det var det. SJÄLVKLART behöver du ingen amningsstol. JAg får associationer till USA där man inreder bebisrummet redan tidigt i graviditeten och då har en speciell lite romantisk stol där man kan sitta och sjunga vaggvisor för sitt barn samtidigt som man tittar på solnedgången genom panoramafönstret....
    Hi Hi Hi....I wish! Om man ar rik kanske. Inte for oss stackare som bor i NY (eller andra stora stader i USA) , vi far noja oss med en liten vra i var lilla lilla lagenhet. :) Har inte heller hort talas om en amnings stol. Men foresla att familjen koper grejer till er som Michisen skrev. :)
  • kaffekatten

hahahahahhaaaa

vilken famlij - som någon sa: hur gjorde de innan man hade amningsstolar.

strunta du i vad de tycker - det är ju DU som skall amma...

men de kanske bara vill dig väl och att du skall sitta bekvämt?

Stå på dig - det är du som ammar. eller be dem betala

• Asia1

säg att du vill ha en amningssoffa, å propsa på en dyr jäkel.

• Eofrysina

Så här i efterhand så skulle jag nog gärna haft en amningsstol. Hade varit skönt att ha, men tyvärr är priset alldeles för högt för något som man har så kort tid. Snygga är de ju knappast heller så det är ju ingen möbel man vill ha stående hemmma när man är klar med den.

Hade någon köpt en till mig så hade jag sagt ja tack. Köpa själv skulle jag nog aldrig göra.

• Fairy79

Förstog om vi inte hade en soffa eller några fotöljer... men de här verkar vara något alldelens extra.. kanske får ta mig tid å lyssna så jag förstår va som är så speciellt å viktigt.

• LAV0LINA

Amningsstol?!
    Vad i hela världen är det?!
    Jag sitter nog hellre i soffan eller sängen där man kan välja om man vill ligga eller sitta liksom...???

• Senap

Nej, det funkade dessutom bäst att ligga och amma

My sugar is raw
  • ALisaE

Jag har inte heller hört talas om amningsstol förut Jag håller med många andra om att en amningskudde däremot är suveränt. Lady Dahmer ligger gärna och ammar, medan jag inte kunde ligga och amma mitt första barn. Så olika vi kan vara

Skötbord hade vi en kort stund med andra barnet. Första barnet hade en skötbädd på tvättmaskinen några månader. Från ca 5 månader har vi bytt på golvet (båda barnen). SÅ skötbord behöver ni då inte heller om ni inte vill. Stå på er! Det är ju ni som ska ha barn, inte släkten! Om dom vill köpa så kan dom köpa det till sina egna hem

• Calidan
    Söker efter en amningsstol då frugan vill ha det. Har inrett barnrummet och att ha en nästan romantisk stämning förtjänar hon. Kanske en vit mjuk skinnfåtölj vore bra.

Svar på tråden Amningsstol