• Paincake

Snusstopp!

Min sambo håller på att sluta snusa. Det är jättebra, tycker jag, men nu har han sån abstinens att han inte vet var han ska ta vägen. Han är rastlös och irriterad.
    Någon som har några tips på vad han kan hitta på för att lindra? (eller vad jag ska göra...han börjar bli rätt odräglig )

• Svar på tråden Snusstopp!
  • Sparvel

Pussa på han o säg att han smakar jättegott!
    Ge honom isglass.
    Min man stoppar upp söndergnagda tandpetare under läppen när han inte har snus, det funkar visst!

• amidala

jag tror att det är bara att stå ut det går över, jag har om några dagar varit rökfri i 6 veckor. Det har varit nära på bristnings gränsen här hemma. Jag har varit för j*ig jag har tur att min sabo inte har flyttat. Får fortfarande utbrott men de går över fortare.

Beröm och försök att stå ut.

• Paincake

Han tittar konstigt på mig när jag nämner något om söndertuggade tandpetare´, och har redan ätit sig mätt på glass

Annars massa tack för tipsen!

• Nanne

tuggummi använde jag för att sysselsätta mig med när begäret blev för stort.....

• Sparvel

Alltså, han knäcker en tandpetare o tuggar på den tills den blir helt slaskig. Sen trycker han upp den under läppen! Hahahahaaaa!

• Aihnoa

Sist jag slutade snusa så skurade jag plåtar och... Ja, storstädade i allmänhet Åsså tuggade jag en s**ans massa tuggummin.

• Twilight

Jag håller precis på sluta jag med o tyvärr kan jag inte ge dig nåt råd... Det är förjävligt men går över... Jag håller på äter ihjäl mig på äpplen o tycker kanske kanske det känns lite bättre då

Lycka till!

• Paincake

Får tvångsmata honom med äpplen, tuggummi och söndertuggade tandpetare...

Tack för alla tips!

• gumman79

Hej!
    Var det din sambos eget val att sluta? Skulle väldigt gärna att min sambo slutade snusa...

Svar på tråden Snusstopp!