Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Snusstopp!

Min sambo håller på att sluta snusa. Det är jättebra, tycker jag, men nu har han sån abstinens att han inte vet var han ska ta vägen. Han är rastlös och irriterad.
    Någon som har några tips på vad han kan hitta på för att lindra? (eller vad jag ska göra...han börjar bli rätt odräglig )

• Svar på tråden Snusstopp!
  • Paincake

Han tittar konstigt på mig när jag nämner något om söndertuggade tandpetare´, och har redan ätit sig mätt på glass

Annars massa tack för tipsen!

• Paincake

Får tvångsmata honom med äpplen, tuggummi och söndertuggade tandpetare...

Tack för alla tips!

• Paincake

Gumman79--> Jo, det var helt och hållet sambons eget val. Jag har inte kunnat påverka honom alls, annat än att jag har visat att jag inte tycker om det. Men han läste en brochyr i ett läkar-väntrum om snusning och hur det påverkar kroppen, och efter det hade han bestämt sig. Jag har inte sett brochyren, så jag vet inte vad som stod i den, tyvärr.

Du kan ju försöka muta din sambo med något han tycker om, om han har varit snusfri i typ 6 månader. Det funkade nästan på min. Problemet var bara att han fick sin muta i julklapp av sina föräldrar INNAN han hann sluta

Nikotinsubstitut vill han inte hålla på med, han tycker nog det är bäst att sluta tvärt.
    Men tack ändå!

• Paincake

Flera tips! Vi bråkade för första gången någonsin igår...bara snusets fel...*morr* snart trycker jag upp en prilla under läppen på honom bara för att han ska bli glad och nöjd...

• Paincake

tack, tack. Får skicka ut honom på promenader och inte låta honom komma in förrän han är snäll igen

Svar på tråden Snusstopp!