Inlägg från: Queequeg |Visa alla inlägg
  • Queequeg

Allergi välig katt? Vilken sort?

Det finna ingen kattras som är helt allergivänlig

Men sphynx som jag har brukar ansed som en allargivänlig ras, men inte alla allergiker som klarar av den heller.

Men många uppfödare av rasen erbjuder att man får komma på besök för att se hur man reagerar på katterna när det gäller allergi.

Kan tillägga att sphynxen är en supermysig ras med ett underbart temperament.

Sedan har jag hört att den del allergiker klarar av rasen sibirisk katt

• Queequeg
    MyggaMygg skrev 2009-02-05 09:43:45 följande:
    Vi är inga allergiker alls men finns barn i släkten somär det och ofta komme rpå besök.Sen är vi ute efter en mera "ovanlig" ras katt som man kan ha som sällskap, enklipsk och smart katt
    Då rekomenderar jag verkligen sphynx. Har andra raser med som ragdoll och en huskatt, men sphynxarna utmärker sig när det gäller sitt "sätt".

Gillade verkligen inte sphynxar från början men det vara ända tills jag träffade en hos en uppfödare som jag känner som hade börjat med att även föda upp sphynxar. Föll för dem direkt när man fick uppleva dem.
  • Queequeg
    MyggaMygg skrev 2009-02-05 10:55:49 följande:
    Är dom bra med barn också?
    De fungerar bra med barn. Sedan är det lite individuellt från katt till katt hur pass mycket de gillar barn, men de är väldigt sociala i sitt sätt och vill gärna vara med där familjen är.
Svar på tråden Allergi välig katt? Vilken sort?