• Anonym

Ang uppsägning.. BROTTOM!

Blev uppsagd idag och anledningen till denna uppsägningen är enl min arbetsgivare "samarbetssvårigheter" till just honom men saken är den att vi pratar verkligen aldrig med varandra, han ringer och säger att vi måste prata men dyker aldrig upp etc etc..
    Min fråga är nu om han verkligen får säga upp mig på dessa grunder och han inte varnat mig innan och kan man skriva på ett avskedspapper i efterhand, dagens datum och jag kanske skriver på om en vecka.. Jag menar måste det inte skrivas samma dag eller?!

kan ni hjälpa mig att begripa mig på detta?

• Svar på tråden Ang uppsägning.. BROTTOM!
  • Anonym

ja jag är med i facket och min arbetsgivare kallade in mig och sa sakt upp och ner att han skulle avsluta min anställning omg men vi skrev inga papper. jag ringde facket när jag kom hem och iom att jag är visstidsanställd utan slutdatum så har jag 1 månadsuppsägning tydligen och om han säger upp min anställning på dessa grunder som han sa så måste vi tydligen ha en slags förhandling chef/fack/arbetare men jag begriper ju inget :-/

• Anonym

mm och jag har haft oturen att drabbats av svår foglossning så jag har inte vart så mkt på jobbet på sista tiden men idag tog jag mig i kragen för att sjukskriva mig och väntar på det och hux flux så bara gjode han så, han säger även att jag inte sköter mitt jobb och att mina syssler inte blir utförda men saker är ju den att det är väl inte mitt fel att han inte ser till att någon annan gör mitt jobb då jag inte är där eller
    Jag som får skiten helt obefogat känns det som...

• Anonym

Tack snälla alla ni för hjälpen och om de finns nån mer som vet nåt så får ni gärna dela me er mera, så jag har lite skinn på näsan så att säga

• Anonym

Jo jag tycker det också, men han liksom bara klämde ur de och gav mig inga ex utan har sagt nu under en längre tid att han ska omplacera mig vilket jag gått med på och han har visat mig div olika sheman men inget av dessa har blivit av utan bara kasta detta i ansiktet på mig..
    Tack!

• Anonym
    Svar på #12
    Jo men han sa inget om min frånvaro what so ever utan sa att jag hade samarbetsproblem vilket jag verkligen inte tycker jag har, inte mina kollergor heller och så detta med att sakerna inte blir gjorda då jag är borta är ju inte mitt fel att han inte kan sätta in vik.. förstår att han får klagomol då inget blir gjort men jag kan ju inte trolla åt han utan de måste väl han som chef kunna fixa eller???
  • Anonym
    Svar på #16
    inte en plekaste aning.. han har sagt det jätte länge jaa nästan lika länge som han sagt att vi ska ha ett möte men som inte har blivit av utan allt har rullat på som vanligt.. Jag fattar verkligen ingenting..

Ska läsa allt som står på nätet ikväll om detta sen ska jag ge honom för jag känner mig verklighen helt oskyldigt avvisad..
  • Anonym
    Svar på #19
    nä det ska jag inte utan nu ska vi boka möte som facket ska vara med på dessutom såg jag nu att jag fått ett par kr mindre i lön än vad jag egentligen ska ha..
    På anställningavtalet står det att jag ska ha 105.22 i timman men har bara fått 101.68 enligt lönespec sen ett halvår tillbaks.. det blir ju ett par tusen som dom har blåst mig på och det kan jag lova att facket ska få reda på också..
Svar på tråden Ang uppsägning.. BROTTOM!