• blue heaven

Raster på er arbetsplats

Jag undrar bara hur långa och många raster ni har på ert arbete ? Ingår rasterna i arbetstiden och vad/var arbetar ni ? Vilka tider ?

• Svar på tråden Raster på er arbetsplats
  • Fjuppan

Arbetar på förskola och har 30 minuter efter lunch. Utöver det är vi generösa mot varandra om någon behöver göra ett ärende som tar längre tid...så länge det funkar på arbetsplatsen.

• Roisin Dubh

Jag jobbar hemma. Precis när jag vill. Och tar rast när jag vill. {#lang_emotions_smile}

*nöjd*

Inga onödiga restider, ingen meningslös dödtid på jobbet. Har jag ingen arbetsuppgift för stunden är jag hemma och ledig istället för fast på en arbetsplats.

I gengäld gäller det att ha självdisciplin.

• Tecken

Raster brukar vara utöver arbetstiden, medan pauser ingår.

• abinito

Arbetar på en förskola och har 30 minuters lunchrast (ingår ej) och om man har börjat tidigt 15-20 minuters frukostrast (ingår)

• isisisis

Jag tar rast när jag vill och hur länge jag vill
    Sköter mig själv helt och hållet Skönt.

• LuMa

15 min kaffepaus på morgonen, 30 minuter lunch och 15 minuter kaffepaus på eftermiddagen plus fem minuters bensträckare en gång i timmen.
    Allt utom lunchen ingår i arbetstiden.

• Roisin Dubh
    isisisis skrev 2009-02-05 17:52:02 följande:
    Jag tar rast när jag vill och hur länge jag vill Sköter mig själv helt och hållet Skönt.
    Visst är det.

Å andra sidan tillhör jag nog de få som gärna stannar kvar på arbetet när jag jobbat klart.
  • isisisis

Roisin Dubh skrev 2009-02-05 17:55:54 följande:

Visst är det. Å andra sidan tillhör jag nog de få som gärna stannar kvar på arbetet när jag jobbat klart.
    Jaså
    Det är ju bra när man trivs på jobbet

jag trivs också,men mycket beror på friheten;.)
  • Duckan74

Alltid haft 1 timmes lunch och inget mer. Inte på nån av mina tidigare arbetsplatser (4 st).

Svar på tråden Raster på er arbetsplats