Raster på er arbetsplats
Jag undrar bara hur långa och många raster ni har på ert arbete ? Ingår rasterna i arbetstiden och vad/var arbetar ni ? Vilka tider ?
Jag undrar bara hur långa och många raster ni har på ert arbete ? Ingår rasterna i arbetstiden och vad/var arbetar ni ? Vilka tider ?
Arbetar på fabrik,
Frukost=30 min
Lunch=30 min
+2 raster, 7 o 9 min långa, dessa e betald arbetstid
Lunch 1h, paus på bet. arbetstid när jag känner för det. Inga raster dvs på obetald tid.
ingen rast, har måltidsuppehåll som är betald
Arbetar på förskola och vi har 15 min rast på förmiddagen och 30 min lunchrast. Ibland kan vi inte ta 15 min på förmiddagen utan kan då lägga det som 45 min lunchrast istället då. 15 min ingår medans 30 min inte ingår då.
Vi har en timmes rast som är obetald, 15 min av den tiden läggs på frukosten kl 9-9.30 där vi alltså har 15 min betalt och 15 min obetalt. Resten, 45 min, är lunchen. MEN vi svarar i telefon och betjänar kunder i butik under tiden vi har våra raster trots att den tiden är obetald. Vi har inga fikapauser.
Jobbar på fabrik, 06:30 till 15:00, har totalt 45 minuter rast. 20 minuter frukost, 20 minuter lunch och däremellan 5 minuter fika. Ena rasten är betald.
Jobbar mellan 18 och 03. Har 30 minuters betald rast kl 22. Jag tvättar, städar, tankar och säkerhetskontrollerar bussar.
Jag ær sjøman. Nær vi inte ligger på jobb med båten så jobbar jag ungefær 0800-1730. En halvtimmes rast på førmiddagen och eftermiddagen, en timmes middag. Nær vi ligger på jobb så har jag arbetstid mellan tolv och sex, dag som natt, ingen rast. Jobbar fyra veckor sen ledig fyra. Pendlar till/från jobbet en gång i månaden...
Och har jour var tredje natt glømde jag skriva.
Jobbar natt på akutmottagning mella 21:00-07:22, ingen rast.
15 min frukost rast kl 08
lunch rast 45 min ca 12
eftermiddagen om tid ges.
jobbar på psyk så ibland får man ej äta.
fabrik
25 min frukost 25 min lunch raster ej betalda. Hade 20 minuter till betald förut men den togs bort.