• Anonym (Ledsen)

Könssjukdom under graviditet! "HJÄLP"

Var hos min BM igår för att jag var så torr mellan benen typ de inre blygdläpparna och för att jag fått små "pluttar" vid slidmynningen. Men när hon såg mina "pluttar" så trodde hon att det var kondylom. Men fick en akut tid idag. Jag berättar då att jag ringde in när jag var runt v. 15 (är nu i v.25) och sa att jag fått pluttar, de försäkrade att det var för att talgkötteln producerar mycket mer talg under graviditeten och att det var vanligt...
    Men det var kondylom enligt läkaren. Jag blir skit ledsen och åker hem till sambon och berättar. Jag vill då berätta igen att jag är i vecka 25 och han anklagar mig för att ha varit otrogen!!! Och han tror inte på mig... Har aldrig "kn**at" runt, och jag känner mig som en sl**a.. Och nu tror min sambo att jag varit otrogen
    Undrar om det finns fler som blivit gravida och sen fått tecken på könssjukdom under graviditeten? Känner mig så j*vla vilsen. Han sa att han tyckte inte att det finns så mycket kvar i vårt förhållande.
    Alltså vad tror killar egentligen? vi ska ha barn i november och han tror att jag varit otrogen under min graviditet men skulle aldrig falla mig in att vara otrogen ngn gång under ett förhållande...

• Svar på tråden Könssjukdom under graviditet! "HJÄLP"
  • kalmar brud

Hej!!! Har du varit och testat dig tidigare i erat förhållande eller??? Annars så kan det ju vara gammalt sen ni blev tillsammans "innan" ni började ha sex med varandra,... Ni har ju säkert varit med andra innan??

• MrsHawkins

Kondylom kan vara vilande i kroppen i flera år om jag inte minns helt galet....

• Anonym (Ledsen)

Ja jag har alltid testat mig. Inte nog med detta men han tror mig inte...

• Angla

Mrs Hawkins har helt rätt, många bär på det utan att veta om det elelr ens få symtom det kan tom vara din sambo som smittat dig men att han inte får blåsor.

• koje

Är doktorn helt hundra på att det verkligen är kondylom?
    För nu när jag var gravid med mitt sista barn så fick jag också sånna pluttar vid inre blygläppen men de tog prov på den och efter 2 dagar fick jag svar att det var cellförändringar och att de skulle tas bort direkt efter förlossningen
    . Jag hade förlossningen islutet av juni och nu i början av augusti tog de bort dem. Inget kul när man äntligen kunde sitta så kan man inte det längre pga den nya op.

Den doktorn som undersökte mej först var också helt hundra på att det var kondylom men det var det inte. Har de tagit prov på pluttarna?

Förstår att du e ledsen för det blev jag för jag blev också anklagad för att ha varit otrogen visst jag anklagade mannen men det löste sig sen när vi fick svaret på provet.

Lycka till vännen vem du än är.

Om du vill så kan vi pratas vid privat skriv ett meddelande hos mej så läser jag det.

• silhuett

Men om du alltid har testat dig efter varje partner, och det har varit negativt, då måste ju sjukdomen komma från din partner. Eller testade även han sig innan ni började ha sex?

Kanske har HAN varit otrogen, men skyller på dig för att du inte ska bli misstänksam?

• astri

Jag har också fått pluppar....
    min läkare sa att det var huden som överproducerades på nåt sätt, och att man skulle bränna (?) bort det efter graviditeten.

• Angla

Kondylom brukar man väl ändå inte etsta emot? Det är en form av herpesvirus.

• silhuett

Det måste man väl kunna testa sig för? Varför inte? Ett virus borde man väl kunna testa sig för? HIV är ju också ett virus, och där behöver man ju inte vänta med att testa förrän man insjuknar i aids...

Svar på tråden Könssjukdom under graviditet! "HJÄLP"