tjorvig skrev 2009-02-16 00:42:56 följande:
Det där var ju en helt otrolig historia. Alla har inte den orken, möjligheten.Men nog tycker jag att det var lite skumt att just alla mammor var så hysteriska, var ALLA det?
Jo det hela var väldigt märkligt och vi andra var bestörta för ingen av oss hade räknat med denna reaktion. Att föräldrar kunde ha åsikter om att man gjort något fel var man ju redo för för det kan ju vara helt riktigt, men inte detta att skrika och svära. Polisen sade att det hela var ytterst obehagligt, vi ville ju ha en konstruktiv dialog. Hela mötet startades med att man förklarade att den "anmälan" som var gjord inte gick vidare till något annat än detta samtal. Så fort de annars då tysta mammorna fick höra det så flippade de och det enda konstruktiva blev att barnen skämdes och gjorde bot o bättring.
Möjligen kan man tänka att det just där blev någon slags grupptryck. Att sedan en kanske djup skuld inför en anmälan mot barnen släppte gjorde väl kanske att "proppen flög ur" liksom. Men ingen ursäktade sig senare heller utom pappan på mötet direkt då som skämdes å alla föräldrars vägnar.
Och självklart, alla har inte den unika möjligheten att göra som jag gjorde. Detta skulle ju mobbingteam och liknande ha skött på ungefär samma sätt som jag fick göra. Dock, deras "farstamodell" var inget jag vurmade för och jag hade tid då att göra det själv.