Inlägg från: Anonym (Fru A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fru A)

Leva som kompisar?

Alla andra har det inte så  vansinnigt "passionerat" hela tiden. Det går upp och ner. Mer ner än upp under småbarnsåren hos oss. Min make är min bästa vän och även om passionen och sex är ickeexsiterande just nu så kan jag inte tänka mig att lämna vårt äktenskap. Tid för passionerad sex blir det när vi inte har tre småbarn och sömnbrist. Just nu vårdar vi vår vänskap. Vi försöker bara att vara tillsammans även om det bara blir en timma i varsitt hörn på soffan varje dag.

• Anonym (Fru A)

Ett litet tips är att skaffa barnvakt en kväll kanske hela natten . Göra någonting man brukade göra innan barnen kom och lova varandra att bara vara Kalle och Stina. Inte mamma och pappa. Kan göra underverk för intimiteten.

• Anonym (Fru A)

Sova nära varandra en hel natt utan barn som väcker en eller som ska ligga emellan oss låter underbart

• Anonym (Fru A)

TS: Just nu är både maken och jag nöjda med att passionen går på sparlåga minst sagt. Är du inte nöjd så ska du ju göra något åt saken. Vi är ense att just nu i den period av livet där vi är så får passionen vila ett tag. Ingen av oss vill söka passionen utanför äktenskapet. Vi är överens om att den tid kommer när vi ska "återväcka" den innom vårt äktenskap men nu får det vara ett tag....

• Anonym (Fru A)
    Anonym skrev 2009-02-06 15:38:45 följande:
     den jag litar på mest i hela världen (förutom när det gäller att lämna tillbaka biblioteksböcker)
Svar på tråden Leva som kompisar?