• Anonym (ONT)

nackspärr, var få hjälp?

jag har fått nackspärr,
    började i måndagskväll och sitter fortfarande i...

hela nacken gör ont och axlarna. det spänner ut i ena armen och upp i huvudet så får huvudvärk.
    inte blir det bättre av att man behöver bära på sin lilla bebis, gör ju självklart det :) men får sååå mycket mer ont efter det.

börjar även spänna neråt i ryggen nu med.
    börjar bli olidligt, har smort med Zon-salva, haft värmd vete kudde på, gått med halsduk hela dagarna, och försökt röra på huvudet så gått det går för att inte bli mer stel, men inget hjälper

vart kan man vända sig för att få hjälp?
    har funderat på kiropraktor, men vad kostar det?

• Svar på tråden nackspärr, var få hjälp?
  • lövet2

Naprapat/kiropraktor är dyrt (några hundra), men är det en duktig så kan man få snabb hjälp. Längre tid tar det att gå via läkare till sjukgymnast, men då kan du andra sidan få mycket tips om övningar för att förebygga fler liknande åkommor.

Watch your head!
  • Voyager

Hej har haft massor med problem med nackspärrar. Kontakta din husläkare och få antiinflammatoriskt utskrivet t ex Naproxen. Lycka till!!

• Anonym (ONT)
    Svar på #2
    får man äta det om man ammar, vet du det?
  • Anonym (ONT)
    Svar på #1
    precis, fick hjälp av en kiropraktor en gång och det hjälpte verkligen dock hade jag inte nackspärr då.

övningar har jag hemma, så ska nog testa och ringa runt till kiropraktorerna här omkring o kolla.
Svar på tråden nackspärr, var få hjälp?