• Joico

Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?

Jag har precis parkerat min bil, på min hyrda parkeringsplats, och sitter kvar några sekunder för att svara på ett sms. Då kommer gubben (~60år) som har parkering bredvid mig och parkerar sin bil. Han öppnar sin dörr och PANG - gubbjäveln öppnar sin bildörr helt sonika, och den smäller rätt upp i min bil.

Jag flyger ur bilen o frågar va i *** han sysslar med?! Han kliver ur sin bil, iklädd tajta spandexbraller i kitshig färg och pjäxor och tittar på mig helt oförstående. Så jag säger "ja, du slog upp din dörr väldigt hårt i min bil!!", han fortsätter se oförstående ut och kläcker ur sig "jaha, gjorde jag det?". Så hårt som han smällde kan han inte ha missat det! Jag säger "ja, det gjorde du verkligen!! det är jättemykcet plats häremellan, så vafan sysslar du med?". Till svar får jag "äh, det är sånt som händer" och så drar han sin hand hårt över min skitiga bil för att visa att det nog inte blev något. Sen knäpper han av skidorna från takräcket o ignorerar mig totalt..

Nu blev det ingenting på min bil, som tur var! Men vem vet hur många gånger han redan gjort så? Och hur många gånger till han kommer göra så? Han var kolugn och verkade inte kunna bry sig mindre om diskussionen.

Så, hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort?
    (om det spelar någon roll så är hans bil en mossig Saab från 1983, jag har en Citroën från 2008)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 07:46
    Nu är jag här, blev ett litet avbrott p.g.a kraschat internet

Nåväl. Det första jag gjorde var inte att svära åt honom, även om det står så i TS. Svordomarna kom senare, när jag märkte hur lite han brydde sig. Han tittade inte på mig under samtalet, hans röst hade ett skittrist tonläge och hela han bara skrek "Jag bryr mig inte!".
    Han råkade inte slå upp sin dörr, det här var en rejäl smäll - han brydde sig helt enkelt inte. Hade det varit så att parkeringsplatserna var trånga och det var knepigt att ta sig ur bilen, så han råkade stöta emot min bil så hade det varit en helt annan sak. Men nu var det otroligt mycket utrymme och, som sagt, en ganska rejäl smäll.
    Det var lite olika åsikter här iallafall..

• Svar på tråden Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?
  • Lilla Linnéa

Aaah fast det är ju sånt som händer... *S* Men en ursäkt hade väl varit på sin plats.

• marjalena

Vet inte vad jag hade gjort. Hade iaf blivit skitförbannad på hans attityd!!

• Joico

Om det hade varit trångt och hans dörr hade nuddat min bil, VISST! Sånt händer, men när man öppnar dörren som om inget vore bredvid och det smäller ganska bra. Då är det INTE sånt som händer

Lilla Linnéa skrev 2009-02-06 14:15:32 följande:

Aaah fast det är ju sånt som händer... *S* Men en ursäkt hade väl varit på sin plats.
  • Millimina

Jag hade lekt gårdspolis och övervakat var han parkerat sin bil framgent. Sen fört ivriga anteckningar så att jag när skada är skedd kan hoppa fram och ba: "haha!" och så ska jag fota hela händelseförloppet.

Helt sant alltså. Även om det här lät lite drastiskt så skulle jag säkert hålla korpgluggarna öppna så jag kan sätta dit honom senare..

Sen förstår jag ju att man mår bäst om man släpper det. Det blev inget. Det är "bara" en bil.

• sisley

Ajdå, han hade nog inte räknat med att det satt någon kvar i bilen. ALlt tyder ju på att han gjort detta tidigare...

Eftersom inget hände med din bil så är det kanske inte så mycket att göra. Försök att parkera så långt från hans bil som möjligt.

• strojes

sånt ber man ju försåss om ursäkt för! och om det blir märke/repa etc får ju den som öppnade dörren oförsiktigt naturligtvis stå för reparationskostnaden!

• lokisse

om det inte blev nagot pa bilen kan man inte göra mycke men om det blivigt nagot hade jag ringt polisen det är faktiskt en försäkrings grej som gubbens försäkring bör betala men da behöver man polisraporten fran olyckstället. tipps till nästa gubbe

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • 28032008

Visst händer olyckor! Skönt att det gick bra med din bil! MEN hade han varit så otrevlig mot mig så hade mitt humör kommit fram och jag hade hämtat släggan! :P

• vampyria2

Dast om nån hade betett sig mot mig som du gjorde så hade jag inte bett om ursäkt. Som man bemöter andra blir man själv bemött.
    Varför började du svära åt honom det första du gjorde?

• Hexx

Jag hade iaf inte flygit ur bilen och svurit åt honom.
    En vänlig ton brukar funka mkt bättre. Så hårt kan det inte varit heller om det inte blev något på din bil.

Svar på tråden Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?