Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?
Jag har precis parkerat min bil, på min hyrda parkeringsplats, och sitter kvar några sekunder för att svara på ett sms. Då kommer gubben (~60år) som har parkering bredvid mig och parkerar sin bil. Han öppnar sin dörr och PANG - gubbjäveln öppnar sin bildörr helt sonika, och den smäller rätt upp i min bil.
Jag flyger ur bilen o frågar va i *** han sysslar med?! Han kliver ur sin bil, iklädd tajta spandexbraller i kitshig färg och pjäxor och tittar på mig helt oförstående. Så jag säger "ja, du slog upp din dörr väldigt hårt i min bil!!", han fortsätter se oförstående ut och kläcker ur sig "jaha, gjorde jag det?". Så hårt som han smällde kan han inte ha missat det! Jag säger "ja, det gjorde du verkligen!! det är jättemykcet plats häremellan, så vafan sysslar du med?". Till svar får jag "äh, det är sånt som händer" och så drar han sin hand hårt över min skitiga bil för att visa att det nog inte blev något. Sen knäpper han av skidorna från takräcket o ignorerar mig totalt..
Nu blev det ingenting på min bil, som tur var! Men vem vet hur många gånger han redan gjort så? Och hur många gånger till han kommer göra så? Han var kolugn och verkade inte kunna bry sig mindre om diskussionen.
Så, hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort?
(om det spelar någon roll så är hans bil en mossig Saab från 1983, jag har en Citroën från 2008)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 07:46
Nu är jag här, blev ett litet avbrott p.g.a kraschat internet
Nåväl. Det första jag gjorde var inte att svära åt honom, även om det står så i TS. Svordomarna kom senare, när jag märkte hur lite han brydde sig. Han tittade inte på mig under samtalet, hans röst hade ett skittrist tonläge och hela han bara skrek "Jag bryr mig inte!".
Han råkade inte slå upp sin dörr, det här var en rejäl smäll - han brydde sig helt enkelt inte. Hade det varit så att parkeringsplatserna var trånga och det var knepigt att ta sig ur bilen, så han råkade stöta emot min bil så hade det varit en helt annan sak. Men nu var det otroligt mycket utrymme och, som sagt, en ganska rejäl smäll.
Det var lite olika åsikter här iallafall..