• Joico

Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?

Jag har precis parkerat min bil, på min hyrda parkeringsplats, och sitter kvar några sekunder för att svara på ett sms. Då kommer gubben (~60år) som har parkering bredvid mig och parkerar sin bil. Han öppnar sin dörr och PANG - gubbjäveln öppnar sin bildörr helt sonika, och den smäller rätt upp i min bil.

Jag flyger ur bilen o frågar va i *** han sysslar med?! Han kliver ur sin bil, iklädd tajta spandexbraller i kitshig färg och pjäxor och tittar på mig helt oförstående. Så jag säger "ja, du slog upp din dörr väldigt hårt i min bil!!", han fortsätter se oförstående ut och kläcker ur sig "jaha, gjorde jag det?". Så hårt som han smällde kan han inte ha missat det! Jag säger "ja, det gjorde du verkligen!! det är jättemykcet plats häremellan, så vafan sysslar du med?". Till svar får jag "äh, det är sånt som händer" och så drar han sin hand hårt över min skitiga bil för att visa att det nog inte blev något. Sen knäpper han av skidorna från takräcket o ignorerar mig totalt..

Nu blev det ingenting på min bil, som tur var! Men vem vet hur många gånger han redan gjort så? Och hur många gånger till han kommer göra så? Han var kolugn och verkade inte kunna bry sig mindre om diskussionen.

Så, hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort?
    (om det spelar någon roll så är hans bil en mossig Saab från 1983, jag har en Citroën från 2008)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 07:46
    Nu är jag här, blev ett litet avbrott p.g.a kraschat internet

Nåväl. Det första jag gjorde var inte att svära åt honom, även om det står så i TS. Svordomarna kom senare, när jag märkte hur lite han brydde sig. Han tittade inte på mig under samtalet, hans röst hade ett skittrist tonläge och hela han bara skrek "Jag bryr mig inte!".
    Han råkade inte slå upp sin dörr, det här var en rejäl smäll - han brydde sig helt enkelt inte. Hade det varit så att parkeringsplatserna var trånga och det var knepigt att ta sig ur bilen, så han råkade stöta emot min bil så hade det varit en helt annan sak. Men nu var det otroligt mycket utrymme och, som sagt, en ganska rejäl smäll.
    Det var lite olika åsikter här iallafall..

• Svar på tråden Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?
  • Joico

Jag svor inte det första jag gjorde.. jag skrev så i TS, de gjorde jag, men jag svor inte förrän senare i diskssionen. När jag märkte hur lite han brydde sig. Han tittade inte på mig när vi pratade och han bad inte om ursäkt.
    Slår man upp dörren så hårt som han gjorde så kan man inte missa det. Han var alldeles säkert inte beredd på att jag satt där, men det gör det inte mer rätt att inte bry sig. Hade jag råkat komma åt någons dörr så hade jag direkt kollat om de blev något!

vampyria2 skrev 2009-02-06 14:20:26 följande:
    Dast om nån hade betett sig mot mig som du gjorde så hade jag inte bett om ursäkt. Som man bemöter andra blir man själv bemött.Varför började du svära åt honom det första du gjorde?
  • Hoppentoss

Du kunde ju "råkat" snubbla så nycken hamnade på hans bil och sagt...oj...sånt händer...

Skojjar lite men....Man blir ju vaninnig på folk....

Joico skrev 2009-02-06 14:14:00 följande:
    Jag har precis parkerat min bil, på min hyrda parkeringsplats, och sitter kvar några sekunder för att svara på ett sms. Då kommer gubben (~60år) som har parkering bredvid mig och parkerar sin bil. Han öppnar sin dörr och PANG - gubbjäveln öppnar sin bildörr helt sonika, och den smäller rätt upp i min bil.Jag flyger ur bilen o frågar va i *** han sysslar med?! Han kliver ur sin bil, iklädd tajta spandexbraller i kitshig färg och pjäxor och tittar på mig helt oförstående. Så jag säger "ja, du slog upp din dörr väldigt hårt i min bil!!", han fortsätter se oförstående ut och kläcker ur sig "jaha, gjorde jag det?". Så hårt som han smällde kan han inte ha missat det! Jag säger "ja, det gjorde du verkligen!! det är jättemykcet plats häremellan, så vafan sysslar du med?". Till svar får jag "äh, det är sånt som händer" och så drar han sin hand hårt över min skitiga bil för att visa att det nog inte blev något. Sen knäpper han av skidorna från takräcket o ignorerar mig totalt..Nu blev det ingenting på min bil, som tur var! Men vem vet hur många gånger han redan gjort så? Och hur många gånger till han kommer göra så? Han var kolugn och verkade inte kunna bry sig mindre om diskussionen.Så, hur hade ni reagerat och vad hade ni gjort?(om det spelar någon roll så är hans bil en mossig Saab från 1983, jag har en Citroën från 2008)
  • suzzit

Jag har hur mycket märken som helst på min bil pga av folk med mindre fina bilar verkar ha en tendens att bara slänga upp sina dörrar. Föräldrar som låter sina barn öppna dörrarna själva osv. Utan en tanke på att bilarna bredvid blir skadade.
    Jag parkera så långt bort där det inte finns andra bilar men det hjälper inte. Kan man inte vaddera bilarna eller göra dom i gummi i eller något. Jag är så trött för vi har bucklor och märken i bilen som inte går bort och hur kul är det?

En gång kom det en familj och flickan i familjen körde kundvagnen rakt in i en annan bil, jag blev så paff för dom slängde sig in i bilen och bara åkte! Jag hann inte reagera och ta bil numret. Hur tänker man när man gör så?

• SunnyBunny

Först hade jag kollat om det blivit nån skada. Nu när det inte blev det skulle jag inte tänka mer på det och inte brytt mig så mycket om mannens uppträdande. Finns värre saker här i livet och hetsa upp sig för. Men jag är en väldigt lugn person och det behövs mycket mer än så för jag ska börja svära åt nån;)

• lokisse
    suzzit skrev 2009-02-06 14:24:53 följande:
    Jag har hur mycket märken som helst på min bil pga av folk med mindre fina bilar verkar ha en tendens att bara slänga upp sina dörrar. Föräldrar som låter sina barn öppna dörrarna själva osv. Utan en tanke på att bilarna bredvid blir skadade. Jag parkera så långt bort där det inte finns andra bilar men det hjälper inte. Kan man inte vaddera bilarna eller göra dom i gummi i eller något. Jag är så trött för vi har bucklor och märken i bilen som inte går bort och hur kul är det?En gång kom det en familj och flickan i familjen körde kundvagnen rakt in i en annan bil, jag blev så paff för dom slängde sig in i bilen och bara åkte! Jag hann inte reagera och ta bil numret. Hur tänker man när man gör så?
    mina barn är ju sa söööta sa det gör nog inget... hi hi hi gullegris putinutt tro jag att dom tänker eller kanske har du barn själv eller ??? nä da sa da vet du inte hur pedagogiskt viktigt det är för mitt barn att fa köra kundvagn som det vill
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • SunnyBunny

Oj vilken otur!!!! Jag kan knappt inte minnas att jag fått en enda buckla på mina bilar på 12 år på sånt sätt!!!! Nej, ärligt talat det har nog aldrig hänt..

suzzit skrev 2009-02-06 14:24:53 följande:
    Jag har hur mycket märken som helst på min bil pga av folk med mindre fina bilar verkar ha en tendens att bara slänga upp sina dörrar. Föräldrar som låter sina barn öppna dörrarna själva osv. Utan en tanke på att bilarna bredvid blir skadade. Jag parkera så långt bort där det inte finns andra bilar men det hjälper inte. Kan man inte vaddera bilarna eller göra dom i gummi i eller något. Jag är så trött för vi har bucklor och märken i bilen som inte går bort och hur kul är det?En gång kom det en familj och flickan i familjen körde kundvagnen rakt in i en annan bil, jag blev så paff för dom slängde sig in i bilen och bara åkte! Jag hann inte reagera och ta bil numret. Hur tänker man när man gör så?
  • lokisse
    SunnyBunny skrev 2009-02-06 14:37:27 följande:
    Oj vilken otur!!!! Jag kan knappt inte minnas att jag fått en enda buckla på mina bilar på 12 år på sånt sätt!!!! Nej, ärligt talat det har nog aldrig hänt..
    vi har ett jack i varan där lacken flagnade... det vart dyrt eftersom vi var tvugna attt lakera om en hel dörr för att det inte ska rosta...
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • idisb

jag är en mes men jag hade nog flippat ut o frågat va fan är det här?! sen övervakat min bil noga, han står väl jämt ijämte dig? då borde du ju lätt upptäcka det, jag ha tur som ha 2 tomma i jämte min bil

• épouse

Visst händer det olyckor men det är en stor skillnad på olyckor och när någon inte bryr sim sin egen eller andras bilar.

• suzzit

SunnyBunny skrev 2009-02-06 14:37:27 följande:

Skojar du? Inte ett enda märke efter folks bildörrar?
    Det måste vara plåten i våran bil som är skör eller något. Vita bilars dörrars syns mest på våran vinröda bil. En stor buckla har det också blivit. Jag är skit trött på människor som inte bryr sig. Själv är jag jätte försiktig när jag öppnar dörren oavsett bil bredvid. Jag har barnspärr på min minsta sons dörr så den kan han inte öppna själv. Det är det första jag lär barnen från det att dom var små att dom skall akta bilen som står bredvid.
Svar på tråden Gubbjäveln slog upp sin dörr i min bil!! Vad hade du gjort?