• Hemulia

Jäkla IKEA-möbler!

Aarrgh!

Äntligen sätter man sig ner för att skruva ihop bokhyllan "Rexbo" som stått i sin kartong ett par veckor. Det börjar bra men så ska skruvar i genom stommen till hyllplanen, och där finns inga jäkla hål att skruva in dom i och det är inte direkt normalstyrka som behövs för att trycka igenom dom.
    Jag får inte ihop hyll-jäveln helt enkelt, den får pryda hallgolvet tills vi flyttar ut.

Ingen som har denna hylla själv och vet någon lösning på problemet?

Varför kan inte IKEA någon gång skapa normala monteringar?

• Svar på tråden Jäkla IKEA-möbler!
  • MammaHela

Jag har aldrig haft problem med att montera en enda ikeamöbel, och jag har/haft en hel del

Hela kyrkogårdarna är fulla med folk som var oersättliga. Och jorden snurrar fortfarande...
  • lovemyboys

Har massa IKEA-möbler,å det har aldrig strulat!! tycker d e toppen!!

fast trist att ni inte får ihop d!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Motljus

Har aldrig varit några problem för mig heller
    Säker på att du gör rätt?

MammaHela skrev 2009-02-06 17:38:47 följande:
    Jag har aldrig haft problem med att montera en enda ikeamöbel, och jag har/haft en hel del
  • Howdahkan

Ring deras kundtjänst om be om råd, den är toppen!

• Hemulia

Jag brukar lyckas lösa det med med hjälp av egna skruvar och verktyg, men denna gången går det inte.

Skruvarna ska in i hyllplanen, det finns inga hål urmärkta för var de ska in utan man får mäta själv, och det är hur trögt som helst att komma igenom trät, sen vill man inte spräcka skivan heller.

Jag gör precis enligt beskrivningen och på bilderna finns inte heller några hål där skruvarna ska in, så jag antar att det ska vara så här, men sjukt är det.

• MammaHela

Jaghar aldrig varit med om att det inte finns hål där skrivar ska in, är sdu säker på att du gör rätt?

Hela kyrkogårdarna är fulla med folk som var oersättliga. Och jorden snurrar fortfarande...
  • Hemulia

emiliaq.blogg.se/images/2009/img_8594_28447007.jpg

Här ska små träpluggar sättas på plats innan man sätter dit hyllplanet, inga problem.

emiliaq.blogg.se/images/2009/img_8595_28447125.jpg

Skruvarna ska igenom hålen i stommen och sedan in i plattorna...

emiliaq.blogg.se/images/2009/img_8600_28447212.jpg

... där det inte finns några förborrade hål och där träet är för hårt för att skruva igenom för hand.

(Lägg märke till första bilden, inte ens i anvisningarna finns det hål för skruvarna i plattorna.)

• Hemulia

Det finns inga andra sätt att göra på, jag har en sorts skruv och en sorts platta.

• Hemulia

Har lyckats få in några skruvar en liiiten bit, men sen tar det stopp.
    Varför finns inga färdiga hål?

• idisb

men det är inte felgjort då? alltså att dom glömt det i tillverkningen vi fick åka tillbaka en då det va fel i trät

Svar på tråden Jäkla IKEA-möbler!