Min fru vill inte...
Anonym (känner igen) skrev 2009-03-30 10:59:26 följande:
Det där inlägget hade jag kunnat skriva själv, ord för ord. Jättesvårt tycker jag. Ibland är det bra sex men oftast har jag svårt att inte vända mig bort och bara stänga av alltihop 
Min man är superkänslig på det här området och blir skitledsen om jag ber honom göra på ett annat sätt eller så. Det var inte såhär i början av förhållandet men nu är det oftast så. Det jag märker hjälper mig är om jag får vara mycket ifred och ladda om mina egna batterier, då kan jag bli sugen på sex igen. Men i vardagen, nej det går nästan inte.
Nu vet jag ju inte allt som pågår men jag tror inte bara det är partnern som måste jobba, det här med "dålig andedräkt, dålig i sängen" låter ju som att INGENTING är bra...
Om det är någonting som är knäckande så är det ju att aldrig lyckas göra någonting gott. Jag tror att det till stor del ligger hos en själv när tillvaron börjar se ut så.
Självklart har man ju båda ett ansvar i relationen men när tankarna och känslorna börjar dala åt det hållet så får man nog faktiskt ta och ändra inställning själv. Genom att bl.a. som du skriver, ladda sina batterier.
(detta var mera inriktat till inlägget som du citerade som sagt, men litet till ditt inlägg också)