• Millans hustru

Städning o höggravid

Jag undrar om det är fler än jag som plötsligt bara MÅSTE göra tunga grejer så som städa (o då menar jag dammsuga o damma o flytta möbler o dammsuga bakom o passa på att möblera om lite, bära ut tidningskassar o konservburkar o köpa hem läsk o potatis och tvätta mattor....)
    Är i slutet av vecka 38 o plötsligt kan jag liksom inte MOTSTÅ att slita. Att göra mig helt slut. Att få saker GJORDA. Att känna tillfredsställelsen över att veta att nu är det RENT bakom soffan (*grimage*) och nu kan bebis anlända för nu är mattorna RENA! (Känner mig lite dum).

Finns det risker med detta tänker ni?

Undrar Madde, som nu ska försöka varva ner i solen på balkongen. En deckare kvar att hinna läsa ut också före bebis kan komma ju

• Svar på tråden Städning o höggravid
  • Lillamolntuss

Du menar som att städa på vinden? *skratt* Jorå...

• Millans hustru

Men jag har undvikit att städa ugnen. Tänker att rengöringsmedlet kanske inte är bra för barnet. Men det finns förstås inget som hindrar att jag kör en extra grovstäd i kylen...
    Varför håller man på så här? är det ett sätt att förbereda sig? Eller bara ett sätt att tappa den sista orken också *skratt* För jag lär inte kunna röra mig imorgon.

• A S K

Det e väldigt vanligt av vad jag hört, man kallar det tydligen för att "sätta bo".... vi förbereder att barnet ska komma med att det e städat o fint i hemmet! Så städa på ni det enda o som kan hända e väl att det sätter igång och e man i vecka 38-39 så gör väl inte det nått.....
    Lycka till!

• 5 barn Waldenryd

Här är en till som inte kan sitta still jag gör allt så det ska se fint ut men sedan gu vad jag får sota för det med alla förvärkar sedan men man vill ju ha fint hemma och ha ordning på alla bebbe saker. Har blivit ett kontrollfrek kollar hela tiden hur det ser ut hemma.
    Men som sagt man får ju verkligen sota för det man gör

• Fru Snorkfröken

Ganska dumt egentligen, för man lär ju behöva alla de där krafterna sedan... och hur snabbt börjar bebisen krypa omkring egentligen? Alla mattor och golv lär ju vara skitiga lagom tills dess...

Själv flyttade jag i helgen, så det finns gott om tunga saker att göra. Till råga på allt har vi flyttat från lägenhet till hus, så gissa om där finns massa outforskade saker att hitta på...rensa ogräs, släpa stegar, shoppa utemöbler och släpa omkring på, kanske rensa stuprännan ....

• MiaL

hehe, du är inte ensam..
    jag håller på o "boar" likadant,
    här flyttas det möbler, tvättas, fixas o städas för jämnan..
    är i v.40 nu och har hållt på så här nu ett par veckor..

• Jolanta

Jag och min sambo flyttade när jag var i 8 mån. ungefär. Det är ingen fara att städa och ta i så länge man inte har havandeskapsförgiftning.
    Det fick jag när det var två veckor kvar och jag fick knappt gå upp på toa.
    Så städa på ni!

• Millans hustru

Okej! Det låter som att jag kan trösta mig med att jag är normalknäpp då
    började ni också runt samma vecka o köra på så här? SAMTIDIGT som MVC just råder oss till att vi ska börja VILA varje eftermiddag så vi är lite förberedda OM det drar igång framåt natten endera dagen... Nåväl. vi kankse kan lyckas med både och? Städa på förmiddagarna o vila på eftermiddagarna?
    Har ni också fått sämre aptit? Här är det svårt att få i sig så mycket.

Madde

• nenababe

Hihi, har hört att blivande mammor får städnojja innan bebisen ska komma, så kanske ploppar den strax ut =)
    Kram!

• Anna B

Hi hi. Jag läste i en bok om en kvinna vars man hittade henne ute i trådgården mitt i natten. Hon drog runt på en sån där vagn som man strör ut näring till gräsmattan med. Hon var bara tvungen att ha fin gräsmatta tills barnet kom!

Svar på tråden Städning o höggravid