• Molly i Skåne

Mammor som behöver gå ner 15-40 kg- tråd för stöd & pepp!

Kände att det behövdes en tråd för oss som har barn och vill gå ner i vikt ganska rejält! Många av trådarna bebos av unga tjejer som inte har barn och då antagligen inte har riktigt samma frågor och problem med viktminskning...
    Självklart är även barnlösa välkomna- känner att det är viktigt att ALLA är synliga och får svar i den här tråden!!!

Jag har 25-30 kg att gå ner och har hållit diet sen 2/1 i år- kommer lägga upp våra viktmål i tråden.....

Tillsammans kan vi få ett smalare 2009- och FRAMTID!!!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-20 13:18
    Ok- då har jag lagt upp våra startvikter mm
    vi gör väl en uppdatering varannan vecka eller så...

Molly i Skåne: Nu 95,5 kg 178 cm drömvikt 77 kg i juli!

kmh: Start 83 kg Nu: 81,7 167 cm drömvikt 65 kg till midsommar

MariaLagom start 86 nu 83 175cm drömvikt 65 men är nöjd med 70 =) till Juni

Baggen : Nu 87kg 156 cm Drömvikt ca 55 kg så fort som möjligt

Annamaja: start 78kg 156cm drömvikt 56kg Till Juli

Ewe lina nu 97 kg och är 173 cm lång mål 80 kg Juni

Mom2006: Nu: 90 kg 166 cm; drömvikt 70 kg men är nöjd med 75 till sommarn...

Supermamma3 start 105kg 165cm målvikt juni helst 75 drömvikt 65

Auti: Start: 85,6 Nu 82,8 160 cm lång; drömvikt 65 kilo (sedan får vi se)

Tingerling: Start: xx kg Nu: -1 kg 173 cm drömvikt 73 kg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-21 21:02
    Clis Nu: 73 kg 163,5cm lång Drömmål:60 kg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-24 16:16
    emmli76: Start: 91,5 kg 164 cm lång; drömvikt 70 kilo.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 11:41
    Blekinge: Start:96 kg 177 cm lång, drömvikt 75 kg
    Sala69: Start 86,6 kg 174 cm lång; drömvikt 70 kilo (kan vara ok med 74...)
    Lallamen nu 99 kg 179 cm drömvikt 72 kg - realistisk vikt 77 kg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 18:21
    Louise vikt 86kg längd 156cm mitt mål är 65kg till sommaren
    Botebotrollen:Vikt: 87, 160 cm lång - målvikt 75 kilo till sommaren

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 14:38
    lillajag82: XXXkg, mage:127cm, bmi:40,26, drömvikt(75-80kg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 14:29
    www.familjeliv.se/Halsa_och_skonhet/Forum-5-64/m42067338.html

Detta är alltså länken till sidan som vi skriver in våra VIKTER på!
    Vi fortsätter att prata HÄR!
    (Tack lillaJag för att du var så gullig!)
  • Svar på tråden Mammor som behöver gå ner 15-40 kg- tråd för stöd & pepp!
  • junibarn76

Hej tjejer!
    Det blir inte mycket FL för mig numera. Massor av barn, jobb och så klart träning gör att det inte är så mycket tid över. Jag brukar dock försöka läsa vad ni skriver så ofta jag kan.

Var och vägde mig igår och hade gått ner till 78,8 kilo! För mig är det jättestort då ett delmål var att komma under 80 kilo

Nu har jag totalt gått ner 12,7 kilo sedan den 11 februari. Jag känner mig oerhört stolt!

• FruJacobson
    junibarn76 skrev 2009-04-09 08:50:09 följande:
    Hej tjejer!Det blir inte mycket FL för mig numera. Massor av barn, jobb och så klart träning gör att det inte är så mycket tid över. Jag brukar dock försöka läsa vad ni skriver så ofta jag kan.Var och vägde mig igår och hade gått ner till 78,8 kilo! För mig är det jättestort då ett delmål var att komma under 80 kilo Nu har jag totalt gått ner 12,7 kilo sedan den 11 februari. Jag känner mig oerhört stolt!
    Oj,vad du är duktig Hur har du gjort för att gå ner så mycket på så kort tid?
  • junibarn76
    FruJacobson skrev 2009-04-09 13:32:34 följande:
    Oj,vad du är duktig Hur har du gjort för att gå ner så mycket på så kort tid?
    Tack så mycket, jag känner mig jätteduktig.

Jag går på Itrim vilket innebär att jag går minst 10 000 steg per dag, jag tränar minst 3 gånger i veckan, jag dricker 2 liter vatten per dag och jag äter enligt handflatemetoden (en handflata protein och tre knytnävar grönsaker, inga kolhydrater och fettsnålt). Jag äter 4 gånger per dag och två av dessa gånger äter jag mat och de överiga två äter jag pulver eller bars.
  • Miss E
    junibarn76 skrev 2009-04-09 14:19:10 följande:
    Tack så mycket, jag känner mig jätteduktig.Jag går på Itrim vilket innebär att jag går minst 10 000 steg per dag, jag tränar minst 3 gånger i veckan, jag dricker 2 liter vatten per dag och jag äter enligt handflatemetoden (en handflata protein och tre knytnävar grönsaker, inga kolhydrater och fettsnålt). Jag äter 4 gånger per dag och två av dessa gånger äter jag mat och de överiga två äter jag pulver eller bars.
    Du får nog bli min inspiration!
    Behöver verkligen gå ner massor jag med och jag bara LÄNGTAR att passera 80kg-sträcket! Har aldrig varit såhär tung innan... Huh..

Men iofs, När Leo togs ut via akut kejsarsnitt 29jan vägde jag över 100kilo (nog en jäkla massa vatten i kroppen med då)...
    ♥(¯`°?.¸ ღ♥ Leo, Mitt Hjärta, Mitt Allt. ♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • cicci7901

De märks på tråden att de är påsk... Folk har fullt upp med att motionera, eller hur?? Haha, jag har ätit så jag mår illa flera gånger.. Man har verkligen ingen motståndskraft.. Mamma har varit här och hjälp till i veckan, för jag hinner inget själv, hennes ord, inte mina, tycker själv att jag är ganska duktig.. Hon satte om blommorna och städade skåpar och kyl.. Jättebra, men hon tog all övrig energi som jag haft till att räkna points.. Man är inte riktigt van att ha mamma hos sig flera dagar, och ju längre hon var här desto mer mammig blev hon.. När hon till slut kommenterade att jag borde gå isäng, då önskade jag bara att hon skulle åka hem.. Oh my God, 30årig två barnsmamma i sängskickad av sin egen mor.. Får börja om på måndag..

• jona83

Hejsan
    Oj här hittade jag en tråd som jag hoppas kommer leva kvar. Nu är jag gravid igen men skulle också behöva tappa massor, 170cm lång och 90kg, är rädd att jag kommer gå upp en massa mer nu och alla säger att det är värre att gå ner med andra.
    Jag önskar er alla lycka till!
    Det är tufft nog att ni alla verkare vara ärliga =)
    Jag kommer tillbaka

• Rose Bay Willow
    cicci7901 skrev 2009-04-11 07:24:03 följande:
    De märks på tråden att de är påsk... Folk har fullt upp med att motionera, eller hur?? Haha, jag har ätit så jag mår illa flera gånger.. Man har verkligen ingen motståndskraft.. Mamma har varit här och hjälp till i veckan, för jag hinner inget själv, hennes ord, inte mina, tycker själv att jag är ganska duktig.. Hon satte om blommorna och städade skåpar och kyl.. Jättebra, men hon tog all övrig energi som jag haft till att räkna points.. Man är inte riktigt van att ha mamma hos sig flera dagar, och ju längre hon var här desto mer mammig blev hon.. När hon till slut kommenterade att jag borde gå isäng, då önskade jag bara att hon skulle åka hem.. Oh my God, 30årig två barnsmamma i sängskickad av sin egen mor.. Får börja om på måndag..
    Förstår så väl vad du menar...har precis på telefon blivit åthutad av min moder att jag skall försöka låta bli att äta av Påskgodiset!
    Sist jag kollade var jag vuxen!

Men hej på er alla glada tjejer som kämpar på!
    Jag har bytt nick-men är samma positiva tjockis som startade tråden!
    Har haft en prövande vecka med massor av kalas, fester och middagar...mat i mängder med andra ord!
    Men vågen visade "bara " på 1,5 kg upp igår, och det får jag se till att tappa raskt, nästa vecka!

Ha en härlig helg-Glad Påsk!
    Nya tag och pepp nästa vecka!!!
    Kram!{#lang_emotions_innocent}
  • Miss E

Vi var nådigt duktiga igår iaf!
    Fick MAASSOOORR av Påsk-godis av sambons föräldrar, men vi slängde nästan ALLT förutom ett litet litet påskägg som blir ca en handfull godis var, som vi skall ha till Bingolott0 imorgon
    Och idag har vi promenerat ett par timmar i det underbara vädret och det har varit såååå skönt!
    Skall fortsätta såhär nu och försöka promenera varje dag eller MINST varannan dag, men lite tar det emot då min Lilleman började gallskrika i vagnen idag och var otröstlig

♥(¯`°?.¸ ღ♥ Leo, Mitt Hjärta, Mitt Allt. ♥ღ ¸.?°´¯)♥
  • Rose Bay Willow
    jona83 skrev 2009-04-11 07:59:47 följande:
    HejsanOj här hittade jag en tråd som jag hoppas kommer leva kvar. Nu är jag gravid igen men skulle också behöva tappa massor, 170cm lång och 90kg, är rädd att jag kommer gå upp en massa mer nu och alla säger att det är värre att gå ner med andra.Jag önskar er alla lycka till! Det är tufft nog att ni alla verkare vara ärliga =)Jag kommer tillbaka
    Välkommen!
    Ja här skäms vi inte för oss, utan försöker göra det bästa av det vi har och kämpar på olika vis!
    Du kommer passa in i vårt stora härliga gäng!
    Engla o Leo skrev 2009-04-11 19:29:04 följande:
    Vi var nådigt duktiga igår iaf!Fick MAASSOOORR av Påsk-godis av sambons föräldrar, men vi slängde nästan ALLT förutom ett litet litet påskägg som blir ca en handfull godis var, som vi skall ha till Bingolott0 imorgon Och idag har vi promenerat ett par timmar i det underbara vädret och det har varit såååå skönt!Skall fortsätta såhär nu och försöka promenera varje dag eller MINST varannan dag, men lite tar det emot då min Lilleman började gallskrika i vagnen idag och var otröstlig
    Bra jobbat!!!
    Själv är jag tyvärr proppmätt-men skall gå på låååångpromenad med familjen och goda vänner imorgon!
  • cicci7901

Idag börjar mitt nya liv....igen.... Heja heja... Måste tyvärr väga mig för att inse vad jag gjort, gör de när jag skrivit klart;) Fortsätt vara duktiga, nu är snart påsken över.. ca 10 veckor till midsommar... 5 kg tills dess ska jag väl klara..

Svar på tråden Mammor som behöver gå ner 15-40 kg- tråd för stöd & pepp!