Inlägg från: teddybjörnen fredriksson |Visa alla inlägg
  • teddybjörnen fredriksson

Ont i fingrarna/händerna

Jag känner precis igen mig. Jag har liknanade problem själv. Jag har svårt att göra saker som kräver att jag greppar. Lederna låser sig gärna och det gör ont. Nu har jag varit bra ett längre tag vilket försvårar utredningen men ändå varit skönt. Mina skov är flera månader långa och sedan håller det upp. Jag har gjort röntgen av händer och fingrar utan att de sett något. De blodprov som tagits har visat förhöjd sänka samt inflammation i kroppen men de mer specifika värdena för reumatism har alla varit negativa. Jättejobbigt att ha så ont och inte få några svar. Dessutom blir man ju begränsad i vardagen av det.
    Jag har bestämt att så fort värken kommer tillbaka kräva att de går till botten med det hela.

jeniii88, hur yttrade sig din värk? Mina reumaprover visar ingenting men själv har jag misstänkt reumatism. Mina besvär är delvis bundna till väderomslag och värken är ibland outhärdlig. Vissa dagar har jag svårt att klara vardagliga sysslor. Att hålla ett paraply klarar jag inte ens nu när jag varit symtomfri i flera månader tex. En annan sak som är extra svår är att skala potatis.

Jag har redan varit hos en reumatolog som i nuläget inte vill sätta någon diagnos. Jag blev uppmuntrad att återkomma när jag får nästa skov så hon kan se mig när det är som värst.

Svar på tråden Ont i fingrarna/händerna