• Anonym

Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!

Jag ser så äckligt ful ut runt magen så ni kan inte ens föreställa er. Jag har inte ens varit gravid ju! Fast jag börjar undra om jag är i femte månaden... Hur ska jag få en snygg mage fort? Jag har fem veckor på mig. Min motion är just nu att jag simmar 45 minuter flera gånger i veckan, 3-6 gånger. Sen gör jag Wii Fit också 30-60 minuter kanske 2 gånger i veckan. Snabba resultat tack!

• Svar på tråden Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!
  • Saaaraa

sit ups?

Jag tränar magmusklerna på gymmet med vikter, det har iaf gett framsteg och har minskat 6 cm på en månad(iof. har jag ätit bra för det mesta och tränat lite annat också...)

Men från en bullmage till ett 6-pack går nog inte på 5 veckor...

• MammaMia87

Du kan ju fråga på forumet fråga experten här på fl där finns ju faktiskt en kvinna som är träningsexpert som säkert kan hjälpa dej bättre än många andra
    Lycka till

• enlitenbitkaka

För att få en fast mage måste du ju göra övningar för magen. Simning kanske hjälper till viss del men inte något värre.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Anonym
    Svar på #2
    Var finns "fråga experterna" på denna sida??
    Det har jag inte hittat,
  • Joi

Du måste gå ner i vikt. Man kan inte punkt bränna fett. Träna allsidigt och ät bättre.

• Anonym

Min mamma fick veta på en ergonomikurs att sit ups är väldigt dåligt att göra, det skadar mer än det ger!

• Anonym

Gå ner i vikt är inte så troligt att jag behöver då jag är 1.69 och väger 57.

Hur tränar man magen med vikter? Om sit-ups är dåligt vad ska jag göra istället?

• enlitenbitkaka

Du kan visst göra sit-ups. Men gör dem på rätt sätt. Dvs inte hela vägen upp utan använd enbart magmusklerna och gå bara så långt upp dem kan ta dig. Ett annat bra knep som ger jävlig träningsvärk och muskler är om du lägger dig raklång på rygg och drar dig upp i sittande läge med hjäölp av magmusklerna. Och sedan ner igen...låååååångsamt, du måste då hålla emot med magmusklerna.

Anonym skrev 2009-02-08 02:12:15 följande:
    Gå ner i vikt är inte så troligt att jag behöver då jag är 1.69 och väger 57. Hur tränar man magen med vikter? Om sit-ups är dåligt vad ska jag göra istället?
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Anonym

Tack! Ska genast prova.

enlitenbitkaka skrev 2009-02-08 02:20:04 följande:
    Du kan visst göra sit-ups. Men gör dem på rätt sätt. Dvs inte hela vägen upp utan använd enbart magmusklerna och gå bara så långt upp dem kan ta dig. Ett annat bra knep som ger jävlig träningsvärk och muskler är om du lägger dig raklång på rygg och drar dig upp i sittande läge med hjäölp av magmusklerna. Och sedan ner igen...låååååångsamt, du måste då hålla emot med magmusklerna.
Svar på tråden Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!