• Anonym

Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!

Jag ser så äckligt ful ut runt magen så ni kan inte ens föreställa er. Jag har inte ens varit gravid ju! Fast jag börjar undra om jag är i femte månaden... Hur ska jag få en snygg mage fort? Jag har fem veckor på mig. Min motion är just nu att jag simmar 45 minuter flera gånger i veckan, 3-6 gånger. Sen gör jag Wii Fit också 30-60 minuter kanske 2 gånger i veckan. Snabba resultat tack!

• Svar på tråden Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!
  • Minna07

Simning ger otroligt bra resultat! Men då måste man också TRÄNA i bassängen och inte köra vanligt "långtistansflyt" men bröstsim. Kan du frisim eller ryggsim så varva mellan dem en del. Frisim är väldigt jobbigt och ger mycket förbränning.

När jag tävlingsimmade låg jag i vattnet 2 h i sträck och körde HÅRT. Det var explosivt, snabbt men även långdistans med tempo. Körde många längder utan att stanna eller sakta ner en sekund. Fick en sjukt fast bak väldigt platt mage och otroligt starka lungor (hade nästan dubbelt så bra lungkapacitet som fullvuxna kvinnors genomsnitt redan vid 11 års ålder - trots ansträngnindsastma).

Det tog 3 år tills min mage började "smjukna upp" efter jag lade ner simningen. Men det krävs fortf nästan ingenting för att få den fast på några veckor.

Simning är väldigt bra för magen. Men varva gärna med annat, simning ger i längden ändå ingen snygg kropp för tjejer.

• EttElaktTroll

Jag har läst det här. På flera olika ställen faktiskt
    Man vet aldrig
    www.kolozzeum.com/forum/showthread.php

Joi skrev 2009-02-08 00:56:54 följande:
    Du måste gå ner i vikt. Man kan inte punkt bränna fett. Träna allsidigt och ät bättre.
  • Anonym

Jag simmar i en bassäng som är som ett hav, med motstånd alltså. Jag simmar minst 45 minuter och varvar med bröstsim och på rygg. När jag simmar på rygg så känner jag hur magen spänner så jag antar att det betyder att den tränas?

Jag brukar även göra benlyft och sådana övningar i poolen. Och så gör jag ju Wii Fit som jag skrev. Nu ska jag göra extra magövningar som ni skriver. Mer förslag? Är det något man ofta äter som får magen att svälla upp tror ni?

• EttElaktTroll

mjölk? gluten? ägg?

har du ont i magen?

• Anonym

Jag har inte ont. Mjölk är inga problem. Gluten testade jag negativt för för 5-6 år sen. Ägg är inte omöjligt för jag äter mycket ägg.

• EttElaktTroll

Men är magen svullen bara eller har du fett där?

• Anonym

Blir jättesvullen när jag äter men har även en del fett där.

• EttElaktTroll

svår sits om du redan väger så lite, annars är det ju bara deff som kan få fram musklerna (om man har några då)

Men äter du mycket fibrer? Det kan ju oxå ge en svullen mage

• EttElaktTroll

dvik kolsyrade drycker och att tugga tuggummi
    2. Minska intaget av gasbildande livsmedel som lök och kål av olika slag. Ett överdrivet intag av fibrer kan också ge gasbildning och en känsla av uppsvälldhet
    3. Minska saltintaget så att kroppen inte behåller överdrivet mycket vätska
    4. Ät regelbundet, hoppa aldrig över måltider och låt det inte gå för lång tid mellan måltiderna. Kom också ihåg att tugga maten ordentligt och äta långsamt.
    5. Rör på kroppen regelbundet så att tarmmotoriken stimuleras och förstoppning undviks
    6. Träna avslappning för att hantera vardagsstressen bättre - ge dig själv en kvart om dagen
    7. Vid ofta förekommande problem med uppsvälldhet uppsök läkare för utredning
    8. Balansera magen med goda probiotiska bakterier. Dessa hittar du i fil eller yoghurt som till exempel Verum Hälsofil, Verum Drickyoghurt och Verum Hälsoyoghurt.

• Anonym

Deff låter lite bekant men vad är det?

Speciellt mycket muskler har jag inte. Skämmigt men sant.

Jag har ätit allt med fibrer, mörkt bröd, fullkorns ris och pasta osv men jag har dragit ner på det sista veckorna för att se om det gör skillnad. Märker inte så mycket skillnad än iaf.

• EttElaktTroll

Det är när man går ner i fettprocent för att definiera musklerna (alltså inte samma sak som att gå ner på vågen) för vågen visar inte fettprocent även om det oftast medföljer en viktnedgång
    Man kan väl säga att skillnaden mellan deff och bantning är att med en deff går man ner mer i fett med en bantning försvinner oxå vätska och muskler

Anonym skrev 2009-02-08 03:04:34 följande:
    Deff låter lite bekant men vad är det? Speciellt mycket muskler har jag inte. Skämmigt men sant. Jag har ätit allt med fibrer, mörkt bröd, fullkorns ris och pasta osv men jag har dragit ner på det sista veckorna för att se om det gör skillnad. Märker inte så mycket skillnad än iaf.
  • MammaMia87

Anonym skrev 2009-02-08 00:54:07 följande:

Svar på #2Var finns "fråga experterna" på denna sida??Det har jag inte hittat,
    Om du ser på vänster sida de olika inläggsämnenan detta ligger på känsliga rummet så finns det en ganska högt upp som heter "Fråga experten" Där det för tillfället är en Personlig tränare som svarar på frågor om träning.
    Som säkert kan tipsa om exakt vad som är bäst för att snabbt få magrutor och finare mage...
    sätter med en länk så att alla säkert hittar;
    www.familjeliv.se/Forum-15-0/

Tycker det är superbra av fl att komma på en sån bra sak att ha för oss medlemmar
  • Minna07

Anonym skrev 2009-02-08 02:37:29 följande:

Jag simmar i en bassäng som är som ett hav, med motstånd alltså. Jag simmar minst 45 minuter och varvar med bröstsim och på rygg. När jag simmar på rygg så känner jag hur magen spänner så jag antar att det betyder att den tränas? Jag brukar även göra benlyft och sådana övningar i poolen. Och så gör jag ju Wii Fit som jag skrev. Nu ska jag göra extra magövningar som ni skriver. Mer förslag? Är det något man ofta äter som får magen att svälla upp tror ni?
    Det låter ju bra :) Magen tränas av i princip ALLA rörelser man gör med kroppen, den tärnas utan att man alltid känner det direkt. Simning tar MYCKET på magen.
Svar på tråden Fula feta mage! Hjälp mig få sexpack!!!!