Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Min systerson klirrade min dyra vas.

Klart hon ska betala. Inte ditt ansvar att barnsäkra ditt hem för andras behov. Hade inte DU erbjudit dig att betala om det var hennes vas ditt barn pajjade?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • enlitenbitkaka

Vart står det att det var ett barnkalas? inte hennes sak att städa undan för andra barn.

Mickan85 skrev 2009-02-07 23:59:45 följande:
    Vem har en 3000kr vas frame på ett barnkalas?????hmmm skylla sig själv kanske...
  • enlitenbitkaka

Men för TS var det inte bara "en vas". Hon hade köpt den för dyra pengar som en investering. Och det är INTE hennes sak att barnsäkra sitt hem för andras ungar!

hallooj skrev 2009-02-08 01:36:08 följande:
    Om man har barnkalsa anser jag att då får man plocka bort saker man är rädd om eftersom dom flesta vet att barn inte är så försiktiga som man önskar att dom borde alla gånger. =) Enligt mig... herregud det är en vas, en sak.! Misstag händer. Köp en guldtaka istället, kostar typ dubbelt så mycket men det är en investering som kanske är värt att ödsla pengar på och det är inget som går sönder och blir dyrare år för år. =)
  • enlitenbitkaka

men det förändrar ju knappast läget. Ska jag barnsäkra mitt hem för att jag KANSKE kommer ha barn som river ner den själv

Kinne79 skrev 2009-02-08 13:27:55 följande:
    Nej, det är inte hennes sak att barnsäkra för andras barn, men det kanske inte vore så fel att göra det, då hennes egna barn vilken dag som helst skulle kunnat tippa ner vasen.
Svar på tråden Min systerson klirrade min dyra vas.