• Cornellia

\windows\system32\config\system

Jag har hållt på att installera vår nya router, och nång gång stod det att jag skulle starta om datorn, vilket jag gjorde.
    Då får jag det här fel meddelandet:

Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Försök att reparera filen genom att starta instalationsprogrammet för windows med hjälp av installations-cd:.
    Välj R vid första skärmbilden för reparation.

Har en LG x110, dvs ingen cd-enhet. Och en OEM xp, dvs ingen installations-cd.
    Sökt på google bla, men alla tips verkar bygga på att man har en cd.

Har testat att starta i felsäkert läge, och med "senast fungerande konfiguration" men inget av dem hjälper.

Jag vet att det finns duktiga datafolk här, har ni några tips??

• Svar på tråden \windows\system32\config\system
  • Walk on by

Cornellia skrev 2009-02-09 20:57:06 följande:

Supporten?
    För tillverkaren av datorn typ.
  • LeeLoon

Tänkte bara säga att det inte alls är säkert att du behöver installera om hela windows. Det kan räcka med att reparera windows, så testa det först.

• Cornellia
    LeeLoon skrev 2009-02-10 09:14:27 följande:
    Tänkte bara säga att det inte alls är säkert att du behöver installera om hela windows. Det kan räcka med att reparera windows, så testa det först.
    Ja hur gör man det då när man inte har en skiva?
  • Cornellia
    Jesspa80 skrev 2009-02-10 08:22:05 följande:
    www.vandomburg.net/installing-windows-xp-from.../#disclaimer Skummade lite, något liknande bör du kunna köra, men du kommer ju vara tvungen att fixa grejer på en annan dator först.
    Tack för länken, vi har börjat inse att det är nått liknande vi behöver hitta på, men det var en ypperlig beskrivning
  • Cornellia
    c0ol skrev 2009-02-10 13:09:11 följande:
    Du ska kunna göra en restore utan skiva
    Okej, du får gärna förklara lite mer ingående, eftersom jag inte vet vad restore betyder.
  • Walk on by

Cornellia skrev 2009-02-10 13:10:33 följande:

Okej, du får gärna förklara lite mer ingående, eftersom jag inte vet vad restore betyder.
    Återställa
Svar på tråden \windows\system32\config\system