Hur ung är en ung mamma?
Ja. Jag är precis fyllda 23 och många som tycker jag är alldeles för ung för att redan ha barn. Men jag fattar inte riktigt? För mig är en ung mamma typ 15-20.
Vad tycker ni är en ung mamma och en vanlig mamma?
Ja. Jag är precis fyllda 23 och många som tycker jag är alldeles för ung för att redan ha barn. Men jag fattar inte riktigt? För mig är en ung mamma typ 15-20.
Vad tycker ni är en ung mamma och en vanlig mamma?
Ja, personligen tycker jag att man är ung förälder om man är under 18. Efter 25 börjar det bli svårare för vissa att skaffa barn och själv blir jag gärna färdig med barnafödandet innan dess.(Jag tycker absolut inte att det är något fel att någon skaffar barn efter 25 man känner själv när man är redo)
Många i vår omgivning verkar hålla med oss då de flesta tyckte att "det var väl dags" när vi berättade om vår graviditet nu innan jag fyllt 21. (hinner dock fylla 21 innan kyttet kommer ut)
Jag hann precis fylla 19 innan min dotter föddes, och ser mig inte som en UNG mamma, visst jag är yngre än medel men UNG för mig är 16-17.
För mig: under tjugo.
Det råder delade meningar märker jag =)
Jag var 24 och jag tycker det är ungt. Tycker man är för ung under 22 (alltsa för mig hade det varit alldeles för ungt)
Du är däremot gammal
Jag fick barn när jag var 16 år, visst var man ju ung, men man mognade ju till ganska snabbt. Idag är jag "bara" 21, känner mig som en gammal tant. :) Men de är nog så, att man är så gammal som man känner sig. Med min dotter Wilma kom inte bara ansvaret för att se till så att hon mår bra, allt annat skulle åxå funka! Tvätt, städ, räkningar, ekonomi, planering, matlagning, dagis, tandläkartider, PLUS att vi skulle ha tid att njuta tillsammans, jag å hon, å att jag åxå skulle få lite tid för mig själv. Ja, de var mycke, men idag så trivs jag. Är nog lite av ett kontrollfreak, men de är nog bra. Minsta lilla borttappade strumpa kan jag placera, jag har koll på ekonomin, alla tider vi ska passa, å exakt vad som saknas i kylen när vi ska handla. :) Lite kul när man tänker på de såhär efteråt.. :)
Men, jag var absolut ung när jag fick barn, å jag tycker att jag fortfarande är ung nu när jag har nr 2 i magen, 6 år efter min första graviditet. :) Man kanske är ung mamma tills man närmar sig 27 år, eller nå likande. Jag vet ju inte, är ju inte där än, men de känns som att man vid den åldern ska ha skaffat sig sån livserfarenhet som man faktiskt kan skryta lite med. Jag längtar dit, å anser inte alls att man är gammal förän man ligger på hemmet, däremot så minskar ju en kvinnas chanser att bli gravid ju äldre hon blir, så man kanske måste utgå från de?
Under 20 tycker jag. Var 21 med 1:a själv & kände mej inte som så ung mamma..
en ung mamma för mig är under 20.
Jag var 18 när jag blev mamma när dottern föddes
Och 23år när Sonen föddes
Är alltså en ung mamma men Gud vad folk tittade på mig Haha en trodde att min dotter var min Lilla syster Hmmm ja,ja haha dom får tycka vad dem vill