• Analoga

Familjen annorlunda

Jag kan inte låta bli att undra om inte preventivmedels-försäljningen skjutit i topp nu efter programmet Familjen annorlunda på TV 4.....jag blir trött bara jag ser det! Beundransvärda människor! Hur fan orkar dom??

• Svar på tråden Familjen annorlunda
  • Gozzi

Jag älskar det programmet! Det är som balsam för själen!!
    helt plötsligt är våran familj på fyra barn en fjärt i rymden känns det som

• Soulgirl
    saltflingan skrev 2009-02-10 12:24:58 följande:
    5-barns familjen verkar vara det som har det jobbigast tycker jag det ser ut som. De är nog den typiska barnfamiljen. Men 10-barns familjen herre jisses, vad med kärlek det finns där! Är grymt imponerad av hur lugna de är och kärleksfulla. Så önskar jag att jag själv kunde vara.
     Kan inte annat än hålla med
  • Bubblan2
    Miss Lau skrev 2009-02-10 12:28:44 följande:
    Jag missade nog vad hon sa, vad sa hon?Om jag kommer ihåg vilket barn som var vilket sa systern:
    - *namnet på kaninen* får det säkert bra hos *namnet på hon som köpte den*.
    - Ja, det var ju bara en leksakskanin, svarade fd ägaren.
  • Stargirl
    Bubblan2 skrev 2009-02-10 12:17:35 följande:
    Helt klart! Jag blev riktigt arg när jag såg det där.Hon kan ju få men för livet, stackars barn!Tänkte även på hennes egen kommentar när systern försökte släta över det.
    Diddelina får det nog fint hemma hos Emelie, tror du inte?
    Ja det var ju bara en leksak....

Hon var ju nära tårar stackars barn. Annars tycker jag att det är bra att barnen får skiljas från leksaker de inte leker med. Men inte sånt som är en favorit.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Vombell

Hmmm vad olika man kan uppfatta det.. Flickan var ledsen över att förlora sin leksak och jag fattar inte heller varför de skulle sälja just den (såg ju ut som om de hade MASSOR med andra saker) MEN när systern försökte trösta henne genom att säga att Diddelina nog skulle få det bra hos Emelie så tyckte jag att flickan ansåg att hon var lite överdriven och skrattade bort det hela med att säga "Det var ju bara en leksak" Att hon inte var ledsen då utan tyckte att syrra var lite larvig. Men det var min tolkning.

• Lorina

Jag gillar det programmet men blir oxå trött när jag ser det. Har själv 5 barn men har inte alls så rörigt eller jobbigt med mina.

För ca 2-3 år sedan så blev jag erbjuden av TV3 att vara med i deras nya program, det med nanny, eftersom jag då hade 3 barn trodde de och de trodde vi behövde hjälp med nått eftersom vi hade så många barn.

Men när jag berätta att jag inte har några större problem med mina barn så blev hon helt paff och undra om jag kanske i alla fall hade problem med nattning elle så. Och sen när jag rätta henne att jag har 4 barn och inte 3 så undra hon igen om det inte var något som jag behövde ha hjälp med. Jag tacka nej till att medverka i programet eftersom jag inte anser att mina barn är jobbiga eller har svårt att lyssna.

Så jag reagerar på hur familjerna i programmet "Annorlunda" har det. Vi tex skulle inte låta tvillingarna äta själv och bli matade bara för att det är jobbigt att städa upp efter dom och sen att vi andra skulle få matro. Man får ju matro när alla äter ihop.

Som sagt gillar programmet men jag skulle bli avskräckt själv att skaffa fler barn om jag bara haft 1 eller 2 barn. Nu har vi 5 barn och vi börjar planera lite smått för ett 6:e. Men visst programmet är underhållande men ger en lite skev bild för inte alla familjer med många barn har så rörigt och skrikigt.

5 barns mamma!!
  • Stargirl

Det värsta är familjen i staffanstorp som MATAR de 2 åringa trillingarna hastigt och sedan dukar upp till sig och de två stora barnen med vinglas och fin dukning och pratar om hur dagen varit och låter trillingarna härja fritt. Så själviskt starckars barn att inte få vara med i gemenskapn och att bli matade för att det blir så stökigt tycker inte att det är hela världen att det är lite smulor under bordet och mina barn blir aldrig exkluderade från en middag. Alla får vara med oavsett om de stökar eller ej.

• mamma1970

Fast jag tyckte nog att i alla fall en av familjerna gjorde saker svårare än vad det skulle kunna vara. Jag tror att det var familjen från Södertälje. Som när de skulle åka o handla, varför åka hela familjen??? En vuxen kan väl stanna hemma med barnen. Eller att man bara tar med sig typ två barn. Åka till badhuset hela familjen är ju inte heller vad jag skulle göra med hela familjen. Vill man göra nåt med hela familjen kan man väl göra nåt annat än att bada som faktiskt kan få dramatiska följder.

• Fridayyy

Stargirl skrev 2009-02-10 13:40:06 följande:

Det värsta är familjen i staffanstorp som MATAR de 2 åringa trillingarna hastigt och sedan dukar upp till sig och de två stora barnen med vinglas och fin dukning och pratar om hur dagen varit och låter trillingarna härja fritt. Så själviskt starckars barn att inte få vara med i gemenskapn och att bli matade för att det blir så stökigt tycker inte att det är hela världen att det är lite smulor under bordet och mina barn blir aldrig exkluderade från en middag. Alla får vara med oavsett om de stökar eller ej.
    haha..lite smulor? Under vårt bord, eller under vår 11-månaders stol ligger alltid en hög av kladd, det är sanering! Men klart hon måste ju träna på att äta själv. Jag fattar inte heller att deras 2-åringar går med på att matas. Har för mig att vår äldsta i den ålder vägrade bli matad. Men pappan var nog väääldigt pedantisk.
  • Stargirl
    mamma1970 skrev 2009-02-10 13:44:41 följande:
    Fast jag tyckte nog att i alla fall en av familjerna gjorde saker svårare än vad det skulle kunna vara. Jag tror att det var familjen från Södertälje. Som när de skulle åka o handla, varför åka hela familjen??? En vuxen kan väl stanna hemma med barnen. Eller att man bara tar med sig typ två barn. Åka till badhuset hela familjen är ju inte heller vad jag skulle göra med hela familjen. Vill man göra nåt med hela familjen kan man väl göra nåt annat än att bada som faktiskt kan få dramatiska följder.

Ja eller mycket smulor....spelar roll. Jag dammsuger inte varje dag för att det ligger lite flingor under bordet. Det finns viktigare saker att göra.

Den familjen verkade ju mest orolig för barnens  smutsiga fingrar än hur roligt det var med trolldegen. De gjorde säkert bara trolldegen pga kamerorna.

Svar på tråden Familjen annorlunda