• Trasamaja

    Tackkort efter begravning?

    Hur har ni gjort efter att ni begravt era änglar med tackkort? Brukar man skicka tackkort till de som skickat blommor, varit med på begravningen, satt in pengar på fonder i ängels namn?

    Det är ett tag sedan vi hade begravning men har inte orkat ta tag i detta än men vill ifall vi ska göra det få det gjort snart. Vad skulle man skriva isf? Tack för......? Hade varit lättare om det var lyckönskningar, gratulationer, visat intresse. Är helt tom när det gäller detta.

  • Svar på tråden Tackkort efter begravning?
  • lunaticluna

    hej!

    vi gjorde tackkort efter olivers begravning som vi gav till alla som på något vis gett oss stöd eller visat att de brytt sig om.

    vi köpte små helvita kort i flerpack med kuvert (på konsum) och kopierade olivers fotavtryck i bläck och klistrade fast i ena änden av kortet. sedan skrev vi med blå färgpenna:
    "Stort tack för den omtanke Ni visat oss i samband med förlusten av vår älskade lilla Oliver."

    det blev fint och vi kände att det var könt att få ge ett sorgetack. det blev mer påtagligt att han en gång levat då.

    kram!

  • prilset

    Hej. Jag gjorde liknande som er lunaticluna. Det kändes bra på något sett att skicka kortet. Jag tackande för deras omtanke. Det spelar ingen roll att det gått en tid tycker jag. Gör det om det känns rätt för dig/er -Trasamaja. Det finns inga måsten
    Allt gott

  • Marlene 74
    Hej,

    Vi skickade oxå tackkort (köpte"färdigtryckta" på gallerix)till alla som på något vis "hört av sig", det kändes bra att göra det.

    Kram
    Marléne, mamma till Ida & Ängeln Calle
  • Trasamaja

    Tack för tipsen. Har tänkt på att ha fotavtrycken, får försöka knåpa ihop något. Det känns viktigt att göra detta just för det att han faktiskt har levat. Hoppas bara att man inte glömmer någon, har sparat alla kort vi fått.

    Skulle också vilja ge något till förlossningspersonalen som var så underbar fast det gått en tid. Skulle en fruktkorg funka eller en liten nalle bara med ett tackkort?

    Kram alla

  • humma

    Vi var så få på Viggos minnesstund men de fick ett litet kort efteråt och sjukhuspersonalen fick en stor skål med godis dock bara sånt i papper och ett litet kort med hans fotavtryck på.
    Lite kuriosa är att jag 2 år senare var och besökte en väninna på avdelningen brevid och passade då på att smita över, kortet satt på deras anslagstavla och skålen stod på bordet med frukt i. Det kändes bra.

  • malidad

    Vi skickade tack kort, en liten hälsning och tack till de som tänkt på oss. Sedan lämnade vi en orkidé på sjukhuset till den personal som hjälpt oss! Kändes oxå bra, de hade varit så gulliga.

  • Trasamaja

    Ja det måste känts bra att skålen och kortet fortfarande fanns kvar.

    Blommor är också alltid uppskattat. Får se vad jag hittar på, ska bara bli att ta ta i detta. Men att börja fundera är ju en bit på vägen iaf.

Svar på tråden Tackkort efter begravning?