• Anonym

Kan man känna pulsåderbråck i hjärnan?

Vet ju att man kan ha en åder inne i hjärnan som kan spricka och orsaka hjärnblödning. Men inte kan man känna sådant om man tar på huvudet?  kände en liten knöl under huden på huvudet som ömmade lite.

Säkert en urpuckad fråga men men
  • Svar på tråden Kan man känna pulsåderbråck i hjärnan?
  • PrettyGirl

Nej, jag tror inte man kan göra det...

• zophija

Det du känner på huvudet är juh utanpå skallbenet..
    Å hjärnan med tillbehör är på insidan..

• Anonym

det kan ske med alla blodkärl, och som zophija säger, det sitter ju utanpå skallbenet.

• Anonym

ja men kan ett kärl på skallbenet brista? eller finns det inga kärl på skallbenet?

• Anonym

Hjärna är på insidan av skallbenet. Jag har en liten knöl på huvudet pytteliten som också gör ont. det är troligtvis en liten kvissla. Tänk att en sån liten kan göra så djälva ont när man trycker på den. Att borsta på det stället är inte att tänka på. Nu hoppas jag att den försvinner lika fort som den kom

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-10 16:58:14 följande:

ja men kan ett kärl på skallbenet brista? eller finns det inga kärl på skallbenet?
    jo visst kan det det, det kan brista i tån och låret också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-02-10 17:03:02 följande:
    Anonym skrev 2009-02-10 16:58:14 följande: jo visst kan det det, det kan brista i tån och låret också.
    okej, men är det lika farligt som om det brister i hjärnan?
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-10 17:04:25 följande:

okej, men är det lika farligt som om det brister i hjärnan?
    nej det blir ju en helt annan sorts skada, eller kan bli, om det sker i hjärnan.
    men tycker inte du ska gå och oroa dig för att drabbas utav det...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-02-10 17:05:53 följande:
    Anonym skrev 2009-02-10 17:04:25 följande: nej det blir ju en helt annan sorts skada, eller kan bli, om det sker i hjärnan. men tycker inte du ska gå och oroa dig för att drabbas utav det...
    nej får släppa det, men bara undrade om det var möjligt att känna det. och då är det ju ytligt i sådant fall..
Svar på tråden Kan man känna pulsåderbråck i hjärnan?