• Anonym (torris)

    jag har så svårt för att bli våt

    jag och min sambo har ett jättebra sex liv, förutom att jag har så svårt att bli våt. blir väldigt upphetsad av både smek på brösten och klitoris - men jag har väldigt svårt för att bli våt.
    det resulterar i att han har svårt att komma in för då gör det ont.
    blir svårt att påbörja bebisverkstad när han aldrig sprutar i mig :(

  • Svar på tråden jag har så svårt för att bli våt
  • Anonym (torris)

    vattenbaserat eller vad är bäst för underlivet?

  • SaraSara

    Prova dig fram. Silicon "håller i sig" genom hela samlaget. vattenbaserat lixom försvinner. Så det beror på om din kropp kommer igång och fixar eget när ni väl är igång med samlaget eller inte.

    Men silicon kan lämna fula fläckar på lakan, samt enligt mig svårt att tvätta bort från underlivet.

    Hade alltid vattenbaserat förut, nu efter förlossning är det siliconbaserat som gäller efetrsom slemhinnorna är mycket mer uttorkade.

  • SaraSara

    Men hellre lite klet med siliconaserat än inget sex alls ;)

  • Anonym (torris)

    smörjer jag in i slidan oxå eller bara på utsidan?
    jag kommer igång när han väl är inne, men vill inte ha smärtan den första 5-8 "jucken"

  • SaraSara

    Du får nog prova dig fram, så olika för alla. Man kan ju även göra så att han smörjer in lite på sig

  • Anonym (torris)

    TACK ska köpa glidmedel på apoteket imon, för hemma har jag bara med äppelsmak och den vill jag inte ha "in"

  • peggyL

    Köp vattenbaserat glidmedel som andra redan svarat dig. Bioglide är bra och snällt mot underlivet, det finns inte på apoteket dock. Går att beställa på nätet.

    Tänk också på att om du äter medicin mot nåt, är det vanligt att läkemedel har som biverkan att det är svårt att bli våt. Allrahelst är allergimedicin en stor bov med "torrhet" som följd för många allergiker.

  • Anonym (glidmedel)

    Jag har exakt samma problem, saken är den att min kille hatar glidmedel över allt annat för han tycker inte om när det är "kletigt" så han är också helt emot massageolja och liknande. Vet inte riktigt hur jag ska göra för jag är heller inte ett stort fan av förspel... hjälp!

  • Anonym

    Varför tar han inte lite saliv på den innan han ska in?? Det gör alltid min sambo, eller fiskar ut lite av den fukt som finns innuti mig, men inte liksom i mynningen. Jag tror saliv räcker för de där första "jucken".

Svar på tråden jag har så svårt för att bli våt